تیم ملی شمشیربازی ایران با توجه به سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی، عملکرد قابل قبولی را در جاکارتا از خود به نمایش گذاشت.

 به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی شمشیربازی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 با ترکیبی 11 نفره در 2 اسلحه سابر و اپه و در 2 بخش مردان و زنان در این رقابت ها شرکت کردند که از این تعداد چهار بانوی سابریست حضور داشتند.

ترکیب تیم ایران در بازی های آسیایی جاکارتا را در اسلحه سابر مردان: مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر و محمد رهبری تشکیل می دادند که از این بین تنها فرزاد باهر بود که برای نخستین بار به این مسابقات اعزام می شد و در دوره گذشته بازی های آسیایی در اینچئون تیم سابر ایران با ترکیب عابدینی، پاکدامن و باهر توانسته بود به مدال نقره دست پیدا کند.

در سابر بانوان هم کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی، نجمه سازنچیان و پریماه برزگر ترکیب تیم ایران را تشکیل می دادند.

در اسلحه اپه مردان شاگردان شوکت توردیلک ازبک با ترکیب: محمد رضایی، محمد اسماعیلی و امیررضا کنعانی عازم جاکارتا شدند.

در این گزارش به بررسی عملکرد تیم ملی شمشیربازی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 نسبت به 3 دوره گذشته از این مسابقات می پردازیم:

 در بازی های آسیایی 2006 دوحه تیم شمشیربازی کشورمان در اسلحه اپه دست به کار بزرگی زد و پس از 32 سال تیم ایران را در این اسلحه صاحب مدال کرد.

ترکیب تیم اسلحه اپه مردان در این مسابقات را علی یعقوبیان، حامد صداقتی و سیامک عسگری تشکیل می دادند که موفق شدند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند. آخرین باری که تیم شمشیربازی اسله اپه ایران توانسته بود در بازی های آسیایی مدال کسب کند مربوط به بازی های آسیایی 1974 تهران می شد که پیروز آدمیت در اپه انفرادی توانسته بود مدال نقره را از آن خود کند.

همچنین در اپه انفرادی هم یعقوبیان توانسته بود مدال برنز را از آن خود کند.

اما در بازی های آسیایی 2010 گوانژو تیم ایران متاسفانه نتوانست عنوان خاصی را کسب کند و دست خالی به کشور بازگشت.

در بازی های آسیایی 2014 اینچئون تیم شمشیربازی سابر مردان توانست نایب قهرمان شود و مدال نقره را از آن خود کند.

اما در بازی های آسیایی جاکارتا تیم شمشیربازی ایران نسبت به 2 دوره گذشته موفق تر بود و توانست توسط علی پاکدامن در سابر انفرادی پس از 44 سال تیم ایران را صاحب مدال کند، پاکدامن در سابر انفرادی مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را از آن خود کرد.

در سابر تیمی مردان هم تیم ایران توانست مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را از آن خود کند تیم ایران در فینال با توجه به نمایش قابل قبولی که از خود به نمایش گذاشت اما نتوانست تیم کره جنوبی را شکست دهد و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم سابر بانوان کشورمان هم مقام ششم را در جاکارتا کسب کردند.


بیشتر بخوانید: باقرزاده: عنوان ششمی تیم ملی سابر بانوان راضی کننده نیست

رهبری: هدف ما کسب مدال طلا بود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار