وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به بسته شدن سرکنسولگری این کشور در جلال آباد افغانستان گفت: اتباع ما در افغانستان امنیت جانی ندارند.

پاکستان: اتباع ما در افغانستان امنیت جانی ندارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به بسته شدن سرکنسولگری این کشور در جلال آباد افغانستان گفت: اتباع ما در افغانستان امنیت جانی ندارند.

دولت پاکستان، روز جمعه سرکنسولگری خود را در شهر جلال آباد افغانستان به دلیل آنچه اعتراض به دخالت والی ولایت ننگرهار در امور این کنسولگری می نامید، تعطیل کرد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این باره گفت که سرکنسولگری این کشور در شهر جلال آباد تا زمانی که وضع امنیتی به پیش از 28 اوت (6 شهریورماه) بازنگردد، بسته خواهد ماند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت، اسلام آباد، نگرانی‌های خود را به دولتمردان کابل اعلام کرده ‌است.

«شاه محمود قریشی»تصریح کرد: اتباع ما در جلال آباد امنیت جانی ندارند و همین باعث شد تا دستور تعطیلی کنسولگری پاکستان در این شهر صادر شود.

قریشی افزود: تا زمانی که حکام افغانستان نتوانند امنیت کامل کنسولگری را تامین کنند فعالیت‌های این مجموعه دیپلماسی آغاز نمی شود.

پیش از این اعلام شده بود دخالت بیجای مسئولان افغان در امور کنسولگری عامل اصلی توقف فعالیت‌های دیپلماتیک پاکستان در شهر جلال آباد است.

برخی خبرهای رسیده حاکی است، وزیر امورخارجه پاکستان قصد دارد به زودی با سفر به افغانستان با سران این کشور ملاقات کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار