استاندار بوشهر گفت:تهیه و نصب ردیاب روی شناور‌های حمل کالا در استان باید توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تسریع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر کنترل و نظارت دستگاه‌های مربوطه در موضوع قاچاق کالا و ارز به موضوع نصب ردیاب روی شناور‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه و نصب ردیاب روی شناور‌های حمل کالا در استان باید توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تسریع شود.

وی افزود: تا زمانی که ردیاب‌ها نصب نشده، تهیه سوخت برای شناور‌هایی که باید راهی دریا شوند توسط شرکت پخش فراورده‌های نفتی تامین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به قاچاق دام هم تصریح کرد: دریابانی با شناور‌هایی که دام را بدون مجوز حمل می‌کنند برخورد کند و حمل دام توسط شناور‌ها فقط باید با مجوز قانونی انجام شود.

گراوند با اشاره به ساماندهی انبار‌های کالا در استان یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدیت موضوع ساماندهی انبار‌های کالا در استان را پیگیری کند و اطلاع رسانی لازم هم برای ثبت انبار‌های کالا در سامانه ویژه ثبت انبارها، صورت گیرد.

ثبت انبار‌ها در سامانه امری ضروری است

وی ادامه داد: انبار‌های کالا که در سامانه ویژه ثبت نشدند، عملکردشان به مثابه احتکار کالا خواهد بود بنابراین ثبت انبار‌ها در سامانه امری ضروری است.

استاندار بوشهر بیان داشت: دشمن همواره به دنبال بر هم زدن آرامش جامعه است لذا در زمینه ثبت انبار‌های کالا و مقابله با احتکار کالا، باید اقدامات اطلاعاتی انجام شود.

گراوند افزود: ضمن برخورد هوشیارانه، آرامش بازار را هم باید حفظ کنیم چرا که احتکار بزرگترین جفا به مردم است.

وی گفت: ۷۰ درصد نرخ سوخت شناور‌ها با نرخ یارانه‌ای و ۳۰ درصد هم با نرخ آزاد محاسبه خواهد شد و این نرخ‌ها ویژه شناور‌های صفاری خواهد بود.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.