رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از صادرات ۲ میلیون دلاری بخش تعاون این شهرستان به کشورهای خارجی با افزایش ۵۰ درصدی آن در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن رمضانی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان امروز به مناسبت  هفته تعاون(10 تا 16 شهریور) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت : این مقدار صادرات به میزان ۴۰ تن آلیاژ سرب و ۱۸۵ گلاب و عرقیات گیاهی به مقصد کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، عراق، کشورهای آسیای شرقی و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۷ شرکت تعاونی در حوزه‌های خدماتی، صنعتی ، کشاورزی و مسکن در شهرستان کاشان افزود : ظرف یکسال اخیر نیز 7 تعاونی جدید در محدوده این شهرستان با عضوگیری 200 نفر و ایجاد فرصت شغلی 78 نفر راه اندازی شد.

به گفته رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ، 4050 نفر ساعت نیز در یکسال اخیر دوره های آموزشی تعاون را گذراند .

رمضانی، بازدید از دوتعاونی فعال کارکنان شهرداری کاشان  و تعاونی تولیدی فدک این شهر را در راستای پاسداشت تعاون و انجام کارهای جمعی که مقام معظم رهبری در بیان آن فرمودند «تعاون چشمه جوشان اشتغال است» یادآورشد و گفت : بازدید از خانواده شهدای تعاون  و حضور در مقبره شهدای گمنام در روز پنج شنبه در منطقه  مسلم آباد ، برگزاری همایش تقدیر از تعاونگران برتر شهرستان و افتتاح چهار  طرح از دیگر برنامه های اداره تعاون کاشان به مناسبت هفته تعاون است.

افتتاح چهار طرح تعاونی در کاشان

وی افزود : این چهار طرح  شامل افتتاح شرکت های تعاونی دان مبین برای تولید خوراک آماده طیور ،همت یاران کاشان برای احداث مجتمع مسکونی ، کشت و صنعت گلستان مهر روستای آبشیرین و شرکت تعاونی پیام آوران سلامتی و آرامش در زمینه خدمات بهداشتی درمانی فعالیت دارد.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ،  تصریح کرد: چهار طرح تعاون کاشان با سرمایه گذاری 117 میلیارد و 800 میلیون ریال و در مجموع 244 نفر عضو با اشتغالزایی 86 نفر راه اندازی شده است.

به گفته وی، شرکت تعاونی دان مبین برای تولید خوراک آماده طیور با اشتغالزایی 30 نفر در مساحت 7500 مترمربع و زیربنای 2500 متر مربع با ظرفیت  اسمی  10 تن در ساعت و سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال تشکیل شده است که 9 میلیارد ریال  آن از محل اعطای تسهیلات بانکی و 61 میلیارد آن آورده 143 نفر عضو است.

رمضانی، افزود: شرکت تعاونی عمرانی همت یاران کاشان نیز با احداث مجتمع مسکونی 20 واحدی ، 87 نفر عضو و سرمایه گذاری 38 میلیارد ریالی افتتاح می شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ،  اظهارداشت:ه میانگین واحدهای مسکونی این شرکت 80 مترمربع است و در کل این طرح در زمینی به مساحت  2700 مترمربع و 2 هزار مترمربع زیربنای مفید با اشتغالزایی 38 نفر اجراشده است.

به گفته رمضانی ، شرکت تعاونی کشت و صنعت گلستان مهر روستای آبشیرین نیز در مساحت 10 هکتار با 9 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 12 نفر در زمینه پرورش ماهیان زینتی و باغ انار و پسته فعالیت دارد که تعداد اعضا ی آن نیز 7 نفر است.

وی افزود:  شرکت تعاونی پیام آوران سلامتی و آرامش در زمینه خدمات بهداشتی درمانی با 8 نفر عضو و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 6 نفر تشکیل شده است.

شرکت تعاوانی بانوان یاس کبود شرکت تعاونی برتر استانی و نامزد انتخاب شرکت برتر کشوری

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ،  در پایان از انتخاب شرکت تعاوانی بانوان یاس کبود به عنوان شرکت تعاونی برتر استانی خبرداد و گفت: این تعاونی نامزد انتخاب تعاونی برتر کشوری هم شده است.

به گفته وی،آیین تقدیر از مدیرعامل این شرکت تعاونی در روز 12 شهریور با حضور مسوولان کشور برگزارمی شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت کار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.