مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۹۵ هزار شرکت تعاونی در کشور، ۵۱ درصد تولیدی، ۳۰ درصد خدماتی و ۱۹ درصد توزیعی است.

فعالیت ۹۵ هزار شرکت تعاونی در استان‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی حسین شهریور ظهر امروز در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر و دوازدهمین جشنواره کارآفرینان استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره تعاونی‌ها با هدف ترویج فرهنگ کار، تلاش و تعاون درشهرستان‌ها و استان‌های کشور برگزار می‌شود اظهار داشت: این جشنواره در شهرستان دشتی مورد استقبال همه فعالان تعاونی‌ها و کار آفرینان استان بوشهر قرار گرفت که می‌تواند الگو و مد موفق تشکل‌های تعاونی در کشور باشد و سبب رشد تعاونی‌ها در ایران قرار بگیرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۹۵ هزار شرکت تعاونی در کشور خبرداد و افزود: از این تعداد تعاونی‌ها ۵۱ درصد آن در بخش تولیدی، ۳۰ درصد در بخش خدماتی و ۱۹ درصد در حوزه توزیعی فعالیت می‌کنند.

شهریور از اجرای طرح روستا تعاون در کشور خبردادو تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در ایجاد اشتغال فراگیر برای آحاد مختلف جامعه به ویژه جامعه عشایری و روستایی دارند و همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح روستا تعاون در دستور کار قرار داد.

رئیس اتاق تعاون‌داران ایران با بیان اینکه وزارت تعاون در یک‌هزار روستا تعاونی تشکیل داده است گفت: این طرح در قالب یک‌هزار تعاونی کمک به ایجاد اشتغال، کسب درآمد و ماندگاری روستائیان در روستا‌ها می‌کند و سبب خودکفایی و خود اتکایی در روستا‌ها و جامعه عشایری می‌شود.

وی افزود: بهترین شیوه برای این که مردم بتوانند دراقتصاد مشارکت داشته باشند شیوه تعاونی است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی صنایع دستی و فرش دست بافت را از تعاونی‌های مورد توجه دانست و تاکید کرد: یکی از تعاونی‌هایی که در سطح کشور مورد استقبال قرار گرفته تعاونی‌های صنایع دستی و فرش دست بافت است که تعداد زیادی در کشور فعالیت می‌کنند و عمده فعالان این بخش بانوان در روستا‌ها و عشایر تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تنها کاری که برای حمایت از این تعاونی‌ها انجام می‌شود در قالب اتحادیه‌های تعاونی‌های فرش دست باف کشور است.

شهریور بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی به منظور رعایت استاندارد در تولید فرش‌های دستباف آغاز شده و خدمات بیمه‌ای به آن‌ها داده می‌شود و از طریق بانک توسعه تعاون نیزحمایت‌های لازم برای پرداخت تسهیلات به این‌ها اقدام و در قالب تسهیلات اشتغالزایی نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کل تعاونی‌ها در سراسر کشور از این تسهیلات با نرخ شش درصد استفاده کنند.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در رابطه با بازاریابی هم اقدامات خوبی از طریق اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور و هم بخش دولتی که برای حضور در نمایشگاه‌هاست و این فرصت برای تولید کنندگان فراهم شده تا بتوانند محصولات خود را در نمایشگاه‌ها ارائه و عرضه کنند.

انتهای پیام/م

۹۵ هزار شرکت تعاونی در استان‌ها فعالیت می‌کند

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.