رئیس‌جمهور فرانسه ضمن تمجید و تکریم همتای روسی خود، اتخاذ رویکردهای امنیتی جدید اتحادیه اروپا با مسکو را ضروری دانست.

مکرون: اتحادیه اروپا نیازمند اتخاذ رویکردهای امنیت جدید با روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونیSVT  سوئد درباره ارزش‌های اروپا و اختلافات میان روسیه و فرانسه گفت: ولادیمیر پوتین  (رئیس‌جمهور روسیه) برای من قابل احترام است و من یکی از کسانی هستم که معتقد است ما نیازمند اتخاذ رویکردهای جدید امنیتی با روسیه هستیم. ما به مذاکره با روسیه نیاز داریم علیرغم اینکه رویای پوتین برچیده شدن اتحادیه اروپاست.

مکرون همچنین کشورش را در بحث احترام به حقوق بشر و دموکراسی از روسیه جلوتر دانست. رئیس جمهو فرانسه در این باره افزود: من به طور مرتب با پوتین در تماس بوده‌ام و برای او احترام قائلم اما از نقطه نظر حقوق بشر روسیه را نمی‌توان یک نمونه دانست.

علی‌رغم تنش موجود در روابط میان مسکو و پاریس بر سر بحران اوکراین، رئیس جمهور فرانسه در مجمع بین‌المللی اقتصاد سال 2018 در سنت پترزبورگ با همتای روسی خود گفتگو داشت و یادآور شد او علاقمند به برگزاری مذاکرات استراتژیک میان دو کشور بوده تا از این طریق اقدامات جدیدی در بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و دفاعی صورت گیرد.

در اواخر ماه آگوست سال میلادی جاری رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بود که ایجاد همکاری استراتژیک با روسیه برای کشورش ضروری است، زیرا در بحث امنیت جمعی کشورها چنین همکاری حائز اهمیت خواهد بود. پیشتر نیز مکرون گفته بود اتحادیه اروپا سیاست خصمانه‌ای علیه روسیه ندارد و امیدوار است روسیه و اوکراین به توافقنامه مینسک احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار