مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کیسه‌های پارچه‌ای رایگان با هدف حفظ محیط زیست میان مردم روستا‌های حاشیه تالاب حله توزیع شد.

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای میان مردم روستا‌های حاشیه تالاب حله بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دلشب با تشکر از تلاش مردم این مناطق برای حفظ محیط زیست منطقه و تالاب حله افزود: جوامع محلی کیسه‌های پارچه‌ای را با شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی» توزیع کردند.

وی ادامه داد: کیسه پارچه‌ای به علت عمر بالا و استفاده چندباره می‌تواند جایگزین خوبی برای پاکت‌های پلاستیکی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه پلاستیک تهدید جدی دریا‌ها و اقیانوس‌هاست، بیان کرد: تصور همه ما این است که پلاستیک‌ها تجزیه نمی‌شوند و در طبیعت باقی می‌مانند، اما خطر بزرگ‌تر این است که کیسه‌های پلاستیکی به مرور زمان به قطعات کوچکتر و سمی‌تر پلیمری تبدیل می‌شوندکه این مواد نه تنها تجزیه نمی‌شوند بلکه سرانجام موجب آلودگی خاک و آب می‌شوند و وارد زنجیره غذایی حیوانات خواهد شد.

دلشب افزود: اگر هر کدام از ما از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم، معادل استفاده از ۶ کیسه پلاستیکی در هفته صرفه جویی می‌شود که این رقم ۲۴ کیسه نایلونی در ماه و ۲۸۸ کیسه در سال می‌شود؛ یعنی به طور متوسط اگر یک انسان در طول هفته از ۶ کیسه نایلونی چشم پوشی کند در طول عمر خود معادل ۲۲ هزار و ۱۷۶ کیسه پلاستیکی صرفه جویی می‌کند.

تالاب حله بنا بر گفته‌های ساکنان روستا‌های مجاور منطقه، از سال ۱۳۴۲ به علت انحراف رودخانه حله و دو شاخه شدن آن در شرق روستای کُرِه بند در شمال شرقی بندر بوشهر، تشکیل شده است.

این تالاب بخشی از منطقه حفاظت شده حله است. این منطقه به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار سال ۱۳۵۵ به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شد.

انتهای پیام/ب

کیسه‌های پارچه‌ای رایگان در حاشیه تالاب حله توزیع شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.