ارزیابی سلامت افزون بر ۴۳ هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی در آذربایجان غربی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴۳ هزار و ۶۰۷ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ عیسی محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: از این تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۱ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و ۳ هزار و ۲۷۶ نفر نوآموز بدو ورود به پیش دبستان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکل نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی جهت ارزیابی‌های بیشتر ارجاع داده می‌شوند؛ افزود: ۳۷ پایگاه در استان به ارائه خدمات به خانواده‌ها اقدام کردند که ۶ پایگاه از آن‌ها در ارومیه و بقیه در شهرستان‌ها مستقر بودند.

دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شدند.

محمدی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز ۲۵۰ هزار ریال بوده است که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۱۷ نفر بصورت نیم بها و ۴ هزار و ۴۴۷ نفر نیز بصورت رایگان پذیرش شده است.

گفتنی است سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماریها، بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند.

 

انتهای پیام/ی

 

اجرای طرح سنجش نوآموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.