مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان یزد باید با برگزاری تور‌های مذهبی در حوزه گردشگری معنوی، پیشرو باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به بیشترین حضور گردشگران در مهرماه و حضور آن‌ها در مراسم‌های مذهبی ماه محرم، مشکلات احتمالی بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص برگزاری تور‌های گردشگری مذهبی،افزود: امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته بتوانیم یزد را در این قالب و اسلام را بر اساس واقعیت آن معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در نشست ستاد سفر استان مقرر شد تا کارگروه اربعین تشکیل و در آن مسائل خاص مرتبط با اربعین و پرواز‌ها و حمل و نقل ریلی بحث و بررسی شود.

فاطمی اضافه کرد: همچنین قرار شد هر هفته در نشستی خاص، مشکلات و مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و بررسی پروژه‌های این حوزه نیز برگزار شود.

استان یزد با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو و داشتن مراسم‌های پرشور همچون نخل برداری در ماه محرم بویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورا همواره مورد استقبال گردشگران بوده است.

سال قبل ۲۰۰ گردشگر از کشور‌های آلمان، هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و برخی کشور‌های دیگر برای حضور در مراسم‌های محرم به استان یزد سفر کردند.

این گردشگران در روز‌های تاسوعا و عاشورا در حسینیه شاهزاده فاضل و تکیه امیرچخماق در شهرستان یزد، حسینیه سفید در شهرستان اشکذر، حسینیه امام در شهرستان تفت، حسینیه باغ بهار در شهرستان مهریز و برخی دیگر از شهر‌های استان یزد حضور یافتند.

بازدید از مراسم نخل برداری، تعزیه، جوش دوره، سینه زنی، طبخ و توزیع نذری از جمله برنامه‌هایی بود که گردشگران در آن حضور یافتند.

انتهای پیام/ف

یزد باید با برگزاری تور‌های مذهبی در حوزه گردشگری معنوی، پیشرو باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار