دوترته به خاطر فحاشی به اوباما، از او عذرخواهی کرد

رئیس‌جمهور فیلیپین به سبب فحاشی خود به رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۶، از او عذرخواهی کرد.

عذرخواهی دوترته از اوباما برای فحاشی به اوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در اظهاراتی از فحاشی پیشین خود به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، ابراز تاسف کرد.

دوترته که برای یک سفر رسمی چهار روزه از 2 سپتامبر در سرزمین‌های اشغالی حضور دارد، روز گذشته در جمع کارگران فیلیپینی در قدس اشغالی از اظهارات توهین آمیز خود و فحاشی به اوباما عذرخواهی کرد.

او که برای اظهارات جنجالی خود شناخته شده است، با اشاره به ادبیات توهین‌آمیز خود نسبت به رئیس جمهور پیشین آمریکا، خطاب به او اعلام کرد: من برای بیان آن کلمات درباره شما متاسف هستم.

 در سال 2016 رئیس جمهور فیلیپین درباره غیرمجاز بودن مداخله در امور داخلی این کشور به باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا هشدار داده بود. دوترته در آن زمان در آستانه سفرش به لائوس در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، و این اظهارات را به زبان انگلیسی مطرح کرد اما در میانه سخنانش، در جملاتی به زبان فیلیپینی اوباما را «حرامزاده» خواند.

دوترته در آستانه حضور در نشست آسه‌آن در آن زمان خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرده بود: شما باید از طرح سوالات و اظهارنظر (درباره شیوه برخورد فیلیپین با قاچاقچیان مواد مخدر) خودداری کنید و گرنه مورد فحاشی قرار خواهید گرفت.

باراک اوباما در آن زمان گفته بود که در جریان دیداری با دوترته در لائوس مسأله کشتارهای جنجالی در عملیات مبارزه با مواد مخدر را مطرح خواهد کرد. بنا به گزارش‌ها، دوترته  نیز گفته بود اگر آن حرامزاده این مسأله را مطرح کند، در نشست آ.سه‌.آن او را به فحش خواهد کشید!

انتهای پیام/  

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار