ملت‌هایی موفق هستند که از تاریخ درس بگیرند/ مردم مشهد باید حواسشان به شایعات اخیر باشدشهردار مشهد با اشاره به شایعات مطرح شده در شبکه‌های مجازی در خصوص زائران خارجی در مشهد گفت: این حرف‌ها، شایعاتی برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از سفر زائران خارجی به ایران وشهر مشهد است. آتش‌سوزی سفارت عربستان نیز در این راستا بود، اما مردم مشهد نسبت به این موضوع آگاه هستند.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تقی زاده خامسی شهردار مشهد در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با اشاره به شایعات مطرح شده در شبکه‌های مجازی در خصوص زائران خارجی در مشهد گفت: این حرف‌ها شایعاتی برنامه‌ریزی شده است برای جلوگیری از سفر زائران خارجی به ایران وشهر مشهد؛ آتش‌سوزی سفارت عربستان نیز در این راستا بود، اما مردم مومن مشهد نسبت به این موضوع آگاه هستند و دوبار گزیده نمی‌شوند.

وی افزود: بحث‌ها و شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص زائران خارجی مطرح شده است به این دلیل است که مسلمانان به ایران و مشهد سفر نکنند لذا مردم مشهد باید حواسشان جمع باشد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و به دلیل اینکه صنعتی پولساز است، کشور‌های مختلف برای جذب گردشگر رقابت بی‌رحمانه‌ای دارند.

تقی زاده خامسی گفت: شهر‌ها برای جذب گردشگر جاذبه‌هایی دارند مانند برج ایفل در پاریس و یا با برگزاری رویداد گردشگر به شهر‌های خود جذب می‌کنند، همه می‌دانند که بدون شک جاذبه شهر مشهد بارگاه حضرت رضا (ع) است و اگر سالانه ۳۰ میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سازمان گردشگری میزان ورود گردشگران خارجی به مشهد ۲ برابر شده است، افزود: با وجود شرایط اقتصادی موجود ورود گردشگران خارجی به مشهد شرایط خوبی را برای مشهد ایجاد کرده است.

شهردار مشهد تصریح کرد:در کنار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، آرامگاه فردوسی نیز می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای برای جذب گردشگر باشد که تاکنون به آن توجه نشده است و یا آوردن رویداد‌هایی مانند مسابقات مختلف ملی و جهانی به طور نمونه مسابقات کشتی جام جهانی که این کار انجام شده است.

تقی زاده خامسی با اشاره به تفاهم‌نامه میان شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای مقررشد بازپیرایی پیش‌خوان آرامگاه فردوسی به شهرداری مشهد واگذار شود که خوشبختانه نقشه‌های آن آماده و به تایید میراث فرهنگی رسیده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ خانه تاریخی در مشهد شناسایی شده که در حال خریداری و یا امتیازدهی برای راه‌اندازی آن‌ها هستیم و نوسازی و به سازی ورودی‌های شهر مشهد را نیز در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده‌ایم.

شهردار مشهد با بیان اینکه مصمم هستیم فارغ از شعار و الفاظ برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش ماندگاری زائر انجام دهیم، تصریح کرد: لذا از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می‌کنیم تا در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی دراین مسیر به ما کمک کرده و پیشنهاد می‌دهیم در این راستا مشهد به پایلوت گردشگری کشور باشد.
 
انتهای پیام//ج.ر

 

همه این حرف‌ها شایعات برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از سفر زائران خارجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.