اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به بیگانگان است که اگر از کالاهای ایرانی به‌خوبی استفاده کنیم می‌توانیم با کمک سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از پس وضعیت بحرانی اقتصاد جامعه برآییم.

اقتصاد مقاومتی به معنای بی توجهی به بیگانگان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هاجر چنارانی عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان به میزبانی سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، ضمن بیان اینکه امروز دغدغه مردم سفره اقتصادی خالی است و به‌عنوان نماینده مردم از وضعیت اقتصادی جامعه عذرخواهی می‌کنیم، ابراز داشت: در شرایط کنونی که برخی کشورها کمر همت به نابودی انقلاب بستند باید در راستای رشد و شکوفایی جامعه به دولت کمک کنیم و پشتیبان رئیس‌جمهور باشیم.

وی بابیان اینکه تیم اقتصادی دولت ضعیف و کارنامه عملکرد چندان درخشانی ندارد، افزود: سؤال مجلس از رئیس‌جمهور تنها ارائه یک فرصت دیگر به روحانی بود تا به وضعیت بیمار اقتصادی جامعه رسیدگی و آن را سروسامان دهد.

عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه آمایش سرزمین به‌عنوان موضوع اساسی و مهم باید پیگیری شود، ابراز داشت: متأسفانه در شرایط اقتصادی امروز تنها با دشمن خارجی سروکار نداریم بلکه در کشور مسئولانی وجود دارند که با عملکرد اشتباه و به‌غلط خود درواقع به مردم خیانت می‌کنند که در پاسخ به این افراد می‌گوییم نباید با اتکا به بیگانگان اجازه دهیم دستمان به‌سوی آن‌ها دراز شود.

چنارانی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای بی توجهی به بیگانگان است که اگر از کالاهای ایرانی به‌خوبی استفاده و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب را در اولویت قرار دهیم می‌توانیم با کمک سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از پس وضعیت بحرانی اقتصاد جامعه برآییم.

وی با تاکید بر اینکه از رجزخوانی و تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسیم و اجازه نخواهیم داد فردی مانند ترامپ به ایران اهانت کند، تصریح کرد: علیرغم مشکلات موجود و تحریم‌های اقتصادی توانستیم به لطف خدا و همت مسئولان و مردم از سد مشکلات عبور کنیم و همچنان پرقدرت این روند را طی خواهیم کرد.

عضو خانه ملت بابیان اینکه شش هزار هکتار باغ پسته در نیشابور وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد چهار هزار هکتار بارده است که با توجه به این ظرفیت استفاده از کشاورزی تک‌محصولی به‌عنوان یک ضرورت باید در کشور موردتوجه قرار گیرد که پسته دامغان و رفسنجان به‌عنوان دو تا از پنج محصول ایران در سازمان جهانی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.