مسئولان ورزش ایران رشته «پنچاک سیلات» را از بلایای نازل شده بر کاروان ایران در اندونزی دانستند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بعد از بازی های آسیایی جاکارتا 2018 آنقدر که پنچاک سیلات به عنوان مقصر اصلی ناکامی ما در جدول رده بندی شناخته شد هیچ مسئول و رئیس فدراسیونی خودش را مقصر نمی دانست.

بارها از سوی رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش ایران رشته پنچاک سیلات که یک رشته رزمی است عامل ناکامی ایران در بازی های آسیایی معرفی شد و این در حالی است که از قدیم گفته اند خود کرده را تدبیر نیست.

جلسات متعددی در مورد رشته های حاضر در بازی های آسیایی از سوی مسئولان برگزاری و شورای المپیک آسیا در مورد تعیین رشته ها برگزار شد و البته کشور میزبان می توانست از 2 تا 5 رشته را به رقابت ها اضافه کند و این موضوع منوط به تصویب در جلسه کمیته مسابقات بود.

از بلایای اندونزی فقط یک سهم به ایران رسید

بعد از اینکه اندونزی مجوز رشته پنچاک سیلات را در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 کسب کرد، کشورهای عضو این موضوع را پذیرفتند و سرپرست کاروان ایران در اظهاراتی مدعی شد که در جلسه کمیته مسابقات فقط برای هماهنگی بوده است و ارتباطی به تعیین رشته ها نداشته در حالیکه پس از آن کاشف به عمل آمد که این رشته ها در همین کمیته تصویب شده است و کشور ما با درایت سرپرست با تجربه از این موضوع اطلاع نداشته است.

رشته پنچاک سیلات ایران را یک پله پایین تر از اندونزی قرار داد تا مسئولان ما آنرا بلای نازله در بازی های آسیایی بخوانند.

ابتدا اینکه بلای پنچاک سیلات را می توانستیم قبل از وقوع پیشگیری کنیم که نکردیم و خودمان هم در این بلا شریک شدیم و 9 ورزشکار به رقابت ها اعزام کردیم و این یعنی ما از ابتدا این موضوع را نه تنها بلا نمی دانستیم بلکه نعمت تلقی کردیم اما وقتی ناکام شدیم تازه فهمیدیم که این رشته کر ما نبود و خوراک اندونزیایی ها بود.

9 ورزشکار را می توانستیم در دیگر رشته ها اعزام کنیم که شانس مدال داشتیم.

از بلایای اندونزی فقط یک سهم به ایران رسید

بلای پنچاک سیلات برای ما هم یکبار اتفاق افتاد و یک برنز نصیبمان شد اما برای اندونزی بارها و بارها تکرار شد.

امروز که فهمیدیم پنچاک سیلات بلاست، کار بزرگی نکردیم کاش تجربه این همه سال های جناب سرپرست به داد کمیته ملی المپیک و کاروان ایران می رسید.

معما چو حل شود آسان شود البته شما که هستید ان شاالله دوره بعد و چند دوره آینده چون جاودانگی برخی افراد در ورزش ایران یک اصل است.


بیشتر بخوانید:

پنچاک سیلات کار ایرانی از راهیابی به مرحله بعد بازماند

امینی: ویژگی ملی پوشان پنچاک سیلات جنگندگی آنها است

مدال برنز پنچاک سیلات به کربلایی رسید


انتهای پیام/

«پنچاک سیلات» بلای جان کاروان ایران در جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار