معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: قیمت کالا ها در کشور واقعی نیست و اقتصاد کشور به واسطه دولتی بودن نتوانسته قیمت واقعی کالاها را نشان دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان در این جلسه با اشاره به سهم کم استان در ارزش افزوده از معادن گفت: تمرکز معادن استان در حال حاضر بر خام فروشی است و نیاز است تا با ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده بهتری نصیب استان شود.

وی با بیان اینکه هنوز اعضای این جلسه می دانند که منابع استان کم یا زیاد است و آیا ترکیب منابع با توجه به ظرفیت های استانی خوب است یا خیر افزود: نیاز است تا سمت و سوی کارهای استان با آمارهای درستی در این جلسات مطرح شود تا اگر سهم دستگاهی در توسعه استان کم بود این وضعیت بهبود یابد.

عسگری افزود: آمارها نشان می دهد سرعت رشد گروه های درآمدی به وسطه بخش خصوصی در استان خوب بوده و این نشان از توجه بخش خصوصی به بحث های درآمدی است.

معاون اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به افزایش قیمت کالاها  در روزهای گذشته تصریح کرد: قیمت کالا ها در کشور واقعی نیست و اقتصاد کشور به واسطه دولتی بودن نتوانسته قیمت واقعی کالاها را نشان دهد.

وی افزود: اقتصاد امروز کشور مشکلات ساختاری دارد و تا زمانی که قیمت های واقعی نشود این روند ادامه خواهد داشت.

امیر خلیلی خواه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این جلسه گفت: استان سمنان علی رغم معدنی بودن اما سهمی کمتر از یک درصد در ارزش افزوده مواد معدنی در کشور دارد که این اصلا مورد قبول نیست.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه های صنعتی و  معدنی افزود: راه توسعه ی استان توجه به بخش صنعت و معدن استان است زیرا این بخش ارزش افزوده خوبی به دنبال دارد.

در این جلسه گزارش هایی در خصوص سیمای مصرف انرژی استان در خصوص وضعیت آب، برق و گاز ارائه شد.

انتهای پیام / د

اقتصاد امروز کشور مشکلات ساختاری دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.