رییس صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق از سال ۹۲ تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار به طرح شیرین سازی و انتقال آب دریا از بندرعباس به فلات مرکزی اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرتضی شهید زاده شامگاه سه شنبه در نشست با استاندار هرمزگان اظهار داشت: این طرح بزرگ و ملی مشترک بین استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، مورد حمایت صندوق توسعه ملی بوده و طبق برآورد‌های صورت گرفته تا ۵۰۰ میلیون دلار نیز می‌توان به آن اعتبار اختصاص داد.

وی ادامه داد: وحدت رویه مناسبی میان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در اجرای این طرح دیده می‌شود و این صندوق با تمام توان از طرح‌های بزرگ و اثر گذار در سطح ملی به صورت ویژه حمایت می‌کند.

وی افزود: این طرح آب رسانی که آب شرب بندرعباس و آب صنعتی مورد نیاز صنایع فلات مرکزی را تامین می‌کند توسط صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده و بانک‌های عامل تجارت، کشاورزی و سینا نیز در پشتیبانی از آن نقش داشته اند.

رییس صندوق توسعه ملی اظهار داشت: طرح انتقال آب یاد شده پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به تامین آب در این مناطق را رفع کند.

شهید زاده یاد آور شد: طرح انتقال آب بندرعباس به استان‌های کرمان و یزد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که اجرای آن اشتغال خوبی را ایجاد کرده و با تکمیل آن می‌توان دیگر طرح‌های توسعه‌ای که اشتغال وسیعی نیز به همراه خواهد داشت را اجرا کرد.

عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس (آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس) با عنوان طرح ملی ساقی کوثر و با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، کشاورزی و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از سال ۹۲ آغاز شده است.
انتهای پیام /پ

رییس صندوق توسعه ملی در بندرعباس

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.