فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تیم حفار غیرمجاز در محوطه تاریخی و ثبت ملی عسکر مکرم تحت تعقیب یگان حفاظت این اداره هستند.

سرهنگ پاسدار حسین بهداروند، فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: باتوجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر، طی سرکشی شبانه پرسنل پایگاه این شهرستان از محوطه تاریخی و ثبت ملی عسکر مکرم، چند نفر در حال حفاری در اثر مذکور مشاهده شدند.

وی اذعان داشت: پس از مشاهده این حفاران و طی تماس و هماهنگی با نیروهای انتظامی، جهت دستگیری آن ها اقدام شد، اما حفاران به محض مشاهده نیروهای انتظامی متواری شده و در این میان یک دستگاه خودروی پراید به‌ همراه ادوات حفاری و 2 فشنگ شکاری از آن ها برجای ماند که توسط تیم یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ضبط شدند.

بهداروند با بیان اینکه موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است تصریح کرد: تلاش جهت دستگیری متهمان ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: بنا به گزارش فرمانده آگاهی شهرستان گتوند مبنی بر حفاری غیرمجاز و کشف ادوات حفاری حین عملیات بازرسی از منزل مسکونی در شهرستان ترکالکی از توابع شهرستان گتوند، نیروهای یگان حفاظت شهرستان شوشتر و رئیس اداره میراث فرهنگی گتوند به محل مورد نظر عزیمت کردند و طی عملیات یک نفر دستگیر و تعداد 2 دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات، آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط گردید.

این مقام مسئول افزود: ضمن تشکیل پرونده، هم اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و تلاش به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

حفاران غیرمجاز در بند قانون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.