مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: کارگاه مرمت بافت تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سید محمد صادق رضویان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: در این مرحله از مرمت، کار برداشت الحاقات، انجام پی‌بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی و با توجه به تهیه طرح مرمت و ساماندهی بافت عباس آباد، کار مرمت جداره‌ها و احیاء آن انجام می‌شود.

رضویان با بیان اینکه بافت تاریخی عباس آباد با برخورداری از عناصر و خانه‌های تاریخی به لحاظ گونه معماری واجد ارزش است، گفت: از جمله ویژگی‌های روستای تاریخی عباس آباد وجود کاروانسرای عباس آباد است که در روستا قرار گرفته است.

رضویان تصریح کرد: این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع است، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالا‌ها ساخته شده است.

انتهای پیام / گ

جزئیات آغاز مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.