سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش کشت مواد مخدر ۳۰۰ درصد در ۳ استان افغانستان که هم مرز کشورمان هست افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در یکی از تحقیقات به عمل آمده در منطقه عسلویه متأسفانه ۲۳ درصد جامعه کارگری معتاد بودند و در این دولت مهمترین اولویت بحث سلامت اجتماعی است چون در تدوین برنامه ششم برای اولین بار در برنامه های توسعه ای به سلامت اجتماعی یک نگاه علمی ـ کارشناسی شده است.

وی افزود: متأسفانه سه استان هم مرز ایران در افغانستان ۳۰۰ درصد سطح کشت تولید مواد مخدر را افزایش دادند و طبیعتا صف اول مقابله با عرضه مواد مخدر نیروهای خدوم ناجا هستند که کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهند.

بندی پی عنوان کرد: به یک توجه ویژه به اقدامات پیشگیرانه برای اعتیاد در محیط کار، دانشجویی و دانش آموزی و دیگر اماکن نیاز داریم؛ در همین راستا 5 هزار تیم بهزیستی در 5 هزار محله دارای ریسک بالا استقرار پیدا کردند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای درمان اعتیاد از روش درمان در کمپ عبور کردیم چون هیچ اثرگذاری ندارد و باید این موضوع را قبول کنیم  ودر کمپ ها 5 درصد راندمان مشاهده شده ولی درمان اجتماع مدار بالای ۳۵ درصد تأثیر داشته است.

وی افزود: ۱۷.۵ درصد بودجه شهرداری ها باید برای مسائل فرهنگی و اجتماعی صرف شود که در سال گذشته ۷۰ هزار معتاد متهاجری که اعتیاد عمیقی داشتند را به صورت درمان اجتماع محور جذب کردیم.

انتهای پیام/م

توسعه کشت مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.