پیشنهاد عربستان برای جبران خسارت حمله وحشیانه ائتلاف سعودی-آمریکایی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در منطقه ضحیان، خشم مردم یمن را به دنبال داشت.

پیشنهاد عربستان سعودی برای جبران خسارت قربانیان حمله وحشیانه به ضحیان خشم مردم یمن را برانگیختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، العهد با اشاره به خشم مردم یمن از پیشنهاد عربستان برای جبران خسارت قربانیان حمله وحشیانه ائتلاف سعودی-آمریکایی به اتوبوس حامل دانش آموزان در منطقه ضحیان نوشت: مردم یمن محاکمه ائتلاف نیروهای متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی را خواستار هستند.

هزاران یمنی روز گذشته با برگزاری تظاهرات گسترده در شهر صعده محاکمه ائتلاف نیروهای متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی را خواستار شدند. عبدالسلام صلیحی، یکی از فرماندهان جنبش انصار الله یمن، در جمع تظاهر کنندگان یمنی گفت: شورای امنیت و دادگاه کیفری بین المللی باید انسانیت خود را به اثبات برسانند. وی تاکید کرد: به سازمان ملل، شورای امنیت وهمچنین دادگاه کیفری بین المللی می گوییم اینها (آمریکا و عربستان) همان مجرمانی هستند که در روز روشن به جنایات وحشیانه خود اعتراف کردند و انسانیت و شعارهای خود را به اثبات رساندند.

صلیحی افزود: تاکید می کنم تمام کشورهایی که با فروش سلاح به این ائتلاف جنایتکار کمک کردند شریک مستقیم در ریختن خون زن ها و کودکان یمنی هستند؛ بنابراین ننگ این جرم وجنایت آنها را تحت تعقیب قرار خواهد داد و از پیگرد قانونی در امان نخواهند بود.

به دنبال فشارهای بین المللی، نیروهای متجاوز سعودی شنبه گذشته نتایج تیم مشترک ارزیابی حوادث منطقه ضحیان را در یمن که به شهادت 40 کودک منجر شد، پذیرفتند و اعلام کردند حمله هوایی که ماه گذشته در صعده انجام شد و به شهادت دهها نفر منجر شد، حمله‌ای اشتباه بوده است!

در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-سعودی به یک اتوبوس مدرسه در منطقه ضحیان در شهر صعده واقع در شمال یمن، دست کم 40 کودک شهید شدند که این موضوع خشم محافل بین المللی به ویژه سازمان های امور بشردوستانه را برانگیخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
آل سعودبایدخسارت کل جنایات خودبه یمن رابپردازد.
آخرین اخبار