پنجمین جشنواره ملی پسته ایران با معرفی پنج پسته کار برتر و تامین ضمانت نامه سازمان بورس برای تجارت این محصول در دامغان پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در پایان جشنواره پنج روزه پسته در دامغان  ، تندیس پسته طلایی به پنج باغدار اهدا ، سالن بورس پسته راه اندازی و ضمانت نامه 400میلیارد ریالی سازمان بورس، برای تجارت این محصول تامین شد.
 
ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان دامغان،  حجتی با تامین اعتبار احداث یک هزار هکتار گلخانه در این شهرستان موافقت کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم تبدیل سامانه آبیاری باغ ها افزود: امسال 70 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 700 هکتار سامانه آبیاری نوین، به باغداران پرداخت شده است.
 
پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی  هم تاکید کرد : با افزایش کیفیت و رونق صادرات پسته، این محصول می‌تواند جایگزین نفت در درآمد زایی کشور شود.
 
برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف آشنایی باغداران وکشاورزان با جدیدترین اصول باغداری ، برپایی نمایشگاه و فروش کالاهای ایرانی و سوغات  استان ها، انعقاد قراردادهای اقتصادی و تبادل فرهنگی و کشاورزی و افزایش خرید و فروش پسته دامغان در بورس از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود.
 
انتهای پیام / گ

جشنواره ملی پسته در دامغان پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.