رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوش گفت: آزمون مهارتی متقاضیان سربازان وظیفه (نیرو‌های مقاومت بسیج شهرستان شوش) برگزار گردید.

هژبری نژاد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شوش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: سربازان نیروهای مسلح در حوزه مهارتی خود به کار گرفته می‌شوند، پس از پایان 2 سال در حوزه خدمتی خود حرفه‌ای خواهند شد اما مدرکی ندارند، بر همین اساس تصمیم گرفته شد که ستاد کل نیروهای مسلح کشور با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آزمون مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در سطح نیروهای مسلح برگزار شود تا پس از دوران سربازی و ورزیده شدن در زمینه ای خاص، با اخذ مدرک وارد بازار کار شوند.

وی افزود: آزمون‌های مهارت‌آموزی محسنات بسیاری دارد که یکی از آن‌ها بهره‌وری بالای نیروی وظیفه در حوزه خدمتی است و دیگری یادگاری است که سرباز با خود پس از دوران خدمت سربازی به بازار کار می‌برد. این آزمون‌ها همچنین می‌تواند از یک سرباز، یک کارآفرین بسازد، پس از دوران سربازی بتواند خوداشتغالی نیز ایجاد کند.

هژبری نژاد عنوان کرد: این آزمون اولین مرحله آزمون مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در سطح شهرستان است که در این دوره حدود ۷۱ نفر سرباز وظیفه (نیروی مقاومت بسیج شهرستان شوش) شرکت کردند.

رییس مرکز در ادامه گفت: رشته‌هایی که کارکنان وظیفه در آن شرکت دارند شامل تمام رشته‌هایی است که در سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف و مورد پذیرش قرار دارد و به همین دلیل این آزمون از استقبال مناسب کارکنان وظیفه برخوردار بوده است.

هژبری نژاد در پایان با قدردانی از همکاری ناحیه مقاومت بسیج شوش در این عرصه، تصریح کرد: گام بعدی مهارت‌آموزی به صورت عملی با کمک ناحیه مقاومت بسیج شهرستان است که پس از پایان آموزش‌ها مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای به کارکنان وظیفه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری آزمون مهارتی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار