سمینار اتوفاژی به منظور بررسی آخرین یافته‌های این روش درمانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اتوفاژی به عنوان یک محرک مرکزی در تعدادی از فعالیت‌های سلولی از جمله تکثیر و تقسیم سلول مهاجرت و تمایز نقش دارد که در این همایش یک روزه، به این موضوع پرداخته شد.

اتوفاژی به عنوان یک تیغه دولبه در بیولوژی سرطان عمل می‌کند که امروزه تحقیقات در این راستا متمرکز شده است.

همایش اتوفاژی با حضور اساتید گروه‌های علوم پایه و بالینی پزشکی و جمعی از اساتید مهمان بین المللی از کشور‌های کانادا، فرانسه و سوئد دیروز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

دکتر «Los سالینومایسین» از دانشگاه Linkoping سوئد در این رویداد علمی با اشاره به اتوفاژی به عنوان یک روش درمانی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در مقایسه با دارو‌های شیمی درمانی اثرات جانبی کمتری دارد، به اثرات دارویی بر کاهش حجم تومور و کاهش رخداد مجدد تومور، به همراه درمان‌های استاندارد شیمی درمانی پرداخت.

دکتر «جواهری» از کشور فرانسه، دیگر سخنران این برنامه بود که نقش اتوفاژی در القای تمایز در سلول‌های گرانولوسیت و کمک به درمان بیماران APL را بیان کرد.

بحث اتوفاژی اغلب در چهار دسته سلول‌های بنیادی خونساز مغز استخوان، بنیادی عصبی، بنیادی پرتوان القایی و بنیادی سرطان مورد بررسی قرار گرفته است و اطلاع دقیق از مکانیزم اتوفاژی به تولید و نگهداری بیشتر و بهتر این سلول‌ها و نیز تولید دارو‌های ضد سرطان کمک می‌کند.

دکتر «سعید قوامی» از دانشگاه Manitaba، کشور کانادا از سخنرانان این همایش، نتایج پژوهش‌های خود در سلول‌های non small cell lung carcinoma را بیان کرد.
انتهای پیام/ر

بررسی آخرین یافته‌های روش درمانی اتوفاژی در شیراز

برچسب ها: اخبار علمی ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار