در صورت تایید نهایی در کمیته کشوری سازمان حفظ بنیاد ارزشهای دفاع مقدس تا پایان امسال شهدای گمنام در محوطه صدا و سیما استان دفن می شود.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد در جلسه کمیته سیاست گذاری هماهنگی ونظارت تدفین شهدای گمنام استان گفت: بنا به درخواست صدا و سیما مبنی بر دفن شهدای گمنام در این مرکز دو مکان پیشنهادی در محوطه صدا و سیما بررسی که هر دو مکان شرایط لازم را دارد.
آسمند وجود قبور شهدای گمنام در صدا وسیما را فرصتی خوب برای برنامه سازی و اجرای برنامه های فرهنگی در این مرکز دانست و افزود : این دو مکان برای تصویب نهایی به سازمان بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس ارسال که در صورت تصویب در کمیته کشوری تا پایان سال جاری شهدای گمنام در محوطه این مرکز دفن می شود.
آسمند با بیان اینکه 48 شهید گمنام در 21 نقطه استان از جمله بخشها ، شهرها و مراکز دانشگاهی مدفون و محل زیارت مردم استان هستند گفت: تنها در دو بخش لوداب و چیتاب تاکنون شهدای گمنام دفن نشده که در صورت تایید نهایی مکان های پیشنهادی این دو بخش نیز میزبان شهدای گمنام خواهند بود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با بیان اینکه تا کنون 17 مکان دفن شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده و یا دارای پیشرفت کاری بالای 90 درصد هستند افزود: المان های شهدای گمنام پا تاوه در هفته دفاع مقدس ،شهدای گمنام مارگون در هفته بسیج و شهرهای دهدشت و لنده هم تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
وی گفت : برای سارماندهی مدفن شهدای گمنام درشهرهای سوق و دیشموک هم امسال اعتبار اختصاص داده می شود.
قائم مقام صدا و سیما هم در این جلسه دفن شهدای گمنام در محوطه صدا سیما را افتخاری بزرگ برای کارکنان این مرکز دانست و گفت: شهدای گمنام سرمایه بسیار مهم معنوی هستند که صدا و سیما برای ساخت برنامه ها و اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی از این ظرفیت معنوی استفاده خواهد کرد.
استوار با بیان اینکه اعتبارات و زیرساخت های لازم برای دفن و ساخت المان شهدای گمنام متناسب با برنامه های صدا و سیما پیش بینی شده است افزود : در صورت تایید نهایی در کمیته کشوری مرکز صدا و سیمای استان کهگیلویه و بوراحمد نخستین مرکز استانی در کشور است که شهدای گمنام در محوطه آن مرکز دفن می شود.

انتهای پیام/غ

دفن شهدای گمنام در مرکز صدا و سیمای یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.