رئیس جهادکشاورزی آمل از خسارت ۹۰ درصدی برف فروردین ماه امسال در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسین اسلامی رئیس جهادکشاورزی آمل با اشاره به میزان خسارت ۵۰ تا ۹۰ درصدی به بعضی محصولات در برخی مناطق لاریجان گفت: براساس مصوبه دولت، باغداران خسارت دیده مهلت تنفس ۲ ساله برای پرداخت تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه برف فروردین ماه در لاریجان باعث شد تا بیش از ۳۶ هزار تن محصول از بین برود، افزود: برآورد خسارت برف فرودین ماه در لاریجان ۱۱۵ میلیارد تومان است.

اسلامی گفت:در بازدید مدیران استانی در لاریجان مقرر شد تا باغدارانی که بدهکاری بانکی ندارند برای آن‌ها از ۷ تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته و باغداران بدهکار نیز بخشی از بدهی آن‌ها پرداخت شود.

رئیس جهاد کشاورزی آمل با اشاره به حضور ۲ هزار و ۳۰۰ بهره‌بردار باغی در لاریجان وجود داردگفت:۴۰۰ نفر از آن‌ها بدهکار بانکی بودند که لیست آن‌ها برای بانک‌ها ارسال و یک هزار و ۹۰۰ نفر دیگر تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند

اسلامی با بیان اینکه سیل اخیر گزانه و گزنک ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به این منطقه وارد کرد، افزود: به دنبال پیگیری این موضوع در شهرستان و استان هستیم.

وی لاریجان از مناطق مهم تولید محصولات سیاه ریشه در استان محسوب می شود  گفت : لاریجان در تولید برخی محصولات مانند سیب و گیلاس رتبه اول از لحاظ تولید را دارا است.

انتهای پیام/ ر

تسهیلات کم بهره ۱۰ میلیون تومانی  به  باغداران آملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.