رابط جشنواره قصه گویی در استان یزد از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین مللی جشن قصه گویی در این شهرستان خبر داد.

بیست و یکمین جشنواره بین مللی جشن قصه گویی در اردکان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی آرایی رابط جشنواره قصه گویی در استان یزد گفت: بیست و یکمین جشنواره بین مللی قصه گویی در کشور پیش رو داریم که با حضور ۱۵ کشور مختلف و در سراسر ایران به گونه‌ای فراخوان این جشنوار زده شده است که همه می‌توانند در جشنواره قصه گویی شرکت داشته باشند.

آرایی افزود: یک بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای مربوط به کودکان ۳ ساله تا بزرگسالان است که با دوربین به شکل افقی ۹۰ ثانیه قصه خود را ضبط کنند و در سایت کانون قصه گویی بار گزاری کنند.

رابط جشنواره قصه گویی یزد گفت: زنان و مردان بالای سن ۱۸ سال قصه‌هایی را تعریف کنند با زمان کمتر از ۱۵ دقیقه که در بخش بعدی مختص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌باشد و یکی هم در بخش نوجوانان ۱۴ ساله که در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

آرایی گفت: موضوع جشنواره؛ زندگی من است یعنی هر قصه‌ای که به درد زندگی بخورد و به واسطه‌ی گوش کردن این قصه یک درسی گرفته شود و در بخش استانی مشغول برگزاری جشن‌های قصه گویی هستیم و در سراسر استان و همکاران کانون پرورشی‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های علاقه‌مند متولی برگزاری این جشنواره‌ها می‌باشند.

رابط جشنواره قصه گویی یزد گفت:در شهرستان اردکان حضور ۱۰ قصه گو را داریم و خانواده‌ها و کودکان، مسولین برای شنیدن این قصه‌ها حضور پیدا کردند و هدف از این جشنواره اول ترویج هنر قصه گویی و کشف استعداد‌های قصه گویی هر شهرستان است و فیلم ضبط شده به جشنواره استانی هدایت و در جشنواره استانی با کل هم استانی‌ها رقابت می‌کنند و برندگان به جشنواره منطقه‌ای و با ۵ استان رقابت می‌کنند و از جشنواره منطقه‌ای منتخبین هدایت می‌شوند به جشنواره ملی و با کل کشور رقابت می‌کنند.

وی افزود: افرادی که برگزیدی قصه گویی جشنواره قبلی شده باشند در بخش بین الملل با خارجی‌ها رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین مللی جشن قصه گویی در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار