معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل گفت: مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در 129 روستای این استان برای سال دوم آغاز شده است.

محمد حسینقلی ‌زاده، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها از سال گذشته آغاز شد و بر این اساس در سال 96 کار مطالعات 129 روستای استان به انجام رسید.

وی بیان کرد: از طریق مشاوران توانمند کار مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 129 روستای دیگر در سال جدید آغاز شد و امید است تا پایان سال این مطالعات به اتمام برسد تا با همکاری فرمانداران و تدارک زیرساخت‌ های مورد نیاز توسط دستگاه‌ های متولی زمینه تحول اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق روستایی فراهم آید.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل گفت: در اجرای این طرح قرار است از ظرفیت بخش خصوصی و تعاون ‌ها بیشترین بهره ‌برداری شود تا فرصت اشتغال جوانان ساکن در مناطق روستایی ایجاد گردد.

حسینقلی‌ زاده بیان کرد: هدف اصلی از این مطالعات فراهم کردن بستر اشتغال در مناطق روستایی و توسعه صادرات محصولات تولید شده در مناطق روستایی است.

وی درباره آخرین وضعیت بودجه سال 97 استان نیز گفت: بودجه 97 در دستگاه‌ های مختلف در مرحله مبادله موافقت نامه است و اولین تخصیص تا 40 درصد انجام شده و امیدواریم تا آخر سال یشترین تخصیص برای دستگاه‌ ها و نهادهای دولتی و سازمان ‌ها اعمال شود.

وی ادامه داد: برغم کاهش اعتبارات در بودجه سال جاری امکان تخصیص بیشتر اعتبارات به نسبت سال گذشته وجود دارد.

انتهای پیام/ح

آغاز مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 129 روستا

برچسب ها: اقتصادی ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.