معاون سازمان بهزیستی کل کشور گفت: با اجرا شدن این سامانه از این به بعد زوجین پس از مراجعه به دادگاه برای تشکیل پرونده اجتماعی به مراکز مشاوره معرفی خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  مجید ارجمندی معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کل کشور  با بیان اینکه استان سمنان پانزدهمین استانی است که سامانه طلاق در آن اجرا می شود؛ گفت: با اجرای این سامانه از این پس زوجین متقاضی طلاق با مراجعه به دادگاه پرونده قضایی برای آنها تشکیل نمی شود و ابتدا با قرار گرفتن در فیلد اجتماعی برای مشاوره به مراکز مورد نظر معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه زوجین پس از انجام پنج جلسه مشاوره درباره طلاق یا سازش آنها تصمیم گیری می شود، افزود: اگر مشاوره ها به سازش انجامید که ادامه پیدا می کند و اگر نیاز به طلاق بود هم برای تشکیل پرونده به دادگاه ها معرفی می شوند.

ارجمندی تصریح کرد: این سامانه به منظور جلوگیری از تصمیم عجولانه درباره طلاق و کاهش آن و جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان جز استان های کم طلاق کشور است ، تصریح کرد: استان سمنان تقریبا بیست و ششمین استان در طلاق کشور بوده اما با همت مسئولان و  ایجاد این سامانه می توان پیشگیری هایی قبل از افزایش آن انجام داد و  از همین مقدار نیز جلوگیری کرد.

انتهای پیام /  د 

 سامانه طلاق در استان سمنان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.