مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:: در ۵ ماهه سال جاری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال از درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده وصولی استان در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ یعقوب مزرعه لی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:: درآمد مالیات بر ارزش افزوده جزو درآمد‌های پایدار و قابل اتکای شهرداری و دهیاری‌ها و یکی از جلوه‌های بازگشت مستقیم منافع مالیاتی پرداختی مردم به خودآنهاست.


وی با بیان اینکه در ۵ ماه نخست سال جاری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال از محل ۳ درصد عوارض ارزش افزوده به ۴۵ شهرداری و ۱۹۷۹ دهیاری استان پرداخت شده است گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۵ درصد رشد دارد.


مزرعه لی گفت: این مبالغ هر ماه به طور مستمر به حساب شهرداری و دهیاری‌های مذکور واریز می‌شود بنابراین درآمدی پایدار و قابل اتکا برای پیشبرد طرح‌های عمران شهری و روستایی است.


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: سهم ۴۵ شهرداری استان از مبالغ واریزی ۵ ماهه ۵۸۰ میلیارد ریال و سهم ۱۹۷۹ دهیاری نیز ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.


مزرعه لی با اشاره به اینکه در کل سال ۱۳۹۶، ۱۹۱۵ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان پرداخت شده است پیش بینی کرد کل واریزی امسال از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تجاوز کند.
انتهای پیام/ح


میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.