مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: سهم زنان از میزان خون اهدایی در استان ۱۰ درصد است که از این نظر برای نهمین سال متوالی در رتبه اول کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیرعلی عادلی مدیرکل انتقال خون لرستان   اظهار داشت: هم اکنون تعداد چهار مرکز خون گیری در سطح استان فعال است و فضای مراکز خونگیری استان بر اساس معیار‌ها و استاندارد‌های سازمان انتقال خون کشور است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در صورت نیاز سایر شهرستان‌ها و استان‌های مجاور، در استان آمادگی برای اهدای خون وجود دارد و میزان ذخیره خون در استان برای یک هفته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به نذر خون در ایام محرم نیز گفت: متقاضیان انجام این کار با توجه به ازدحامی که برای اهدای خون در دو روز تاسوعا و عاشورا می‌شود، اهدای خون را در طول دهه محرم انجام دهند و آن را به دو روز آخر دهه اول محرم موکول نکنند.

عادلی گفت: کسانیکه فرصت اهدای خون را ندارند می‌توانند به سامانه نوبت دهی که به همین منظور طراحی شده مراجعه کنند تا در همان زمان و تاریخ مورد نظر مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان افزود: افراد متقاضی اهدای خون می‌توانند برای صرفه جویی در زمان و دریافت نوبت اهدای خون به سایت nobatdehi.ibto.ir یا www.ibto.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

زنان لرستان در اهدای خون رتبه اول کشور را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.