رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در جامعه امروز نماز کم رنگ شده و زکات در حال فراموشی است باید در خیلی از مسائل بازنگری کنیم چرا که در خصوص زکات و نماز به واجبات نرسیدیم.

امروز در جامعه نماز و زکات کم رنگ شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور  گفت: در قران دو چیز ذکر است و یکی قران و یکی نماز و خداوند در قران اورده است که هر  مالی زکات ان پرداخت نشود خواهد سوخت.

وی گفت :اگر عمر در راه حق صرف نشود در راه باطل صرف می شود و ایه قران است که اگر مال را در راه خدا کمک نکنید در همین دنیا از شما گرفته می شود و اگر در راه خدا خرج شود جای ان پر می شود.

وی هم چنین به نداشتن مهارت فارغ التحصیلان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مهارت که نباشد شغل نیست و به دنبال ان ازدواج کمتر می شود و در امد هم پایین می اید سالی یک میلیون لیسانس از دانشگاه فارغ التحصیل می شود و در حالیکه دولت نمی تواند سالی یک میلیون شغل ایجاد کند.

وی گفت: آنچه که در دانشگاه ها  آموزش داده می شود بدون مهارت مفید نیست و مشکلات بیکاری را به دنبال دارد و داشتن مهارت بسیار مهم است .

وی گفت:در تعطیلات تابستان 18میلیون دانش اموز 100روز تعطیل بودند برای آن ها چه کار فرهنگی انجام دادیم  با وجود این همه مراکز فرهنگی در کشور نباید صد روز تعطیلات بدون اموزش و بهره کری بگذرد باید از ثانیه ها استفاده کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین  قرائتی  گفت: خاک اموزش و پرورش و دانشگاه ها باید عوض شود بیشترین بیکاری ها مربوط به لیسانس هاست باید مطالعه کنیم در تمام سطوح و نگذاریم نسل نو از بین برود .

 وی با بیان اینکه باید بسیاری از دانش ها یادگیری آن ها صروری نیست  و کمکی به رفع مشکلات نمی کند  گفت:  باید آموزش و پرورش اصلاح شود تا مملکت اصلاح شود هر کاری که میخواهیم انجام دهیم  باید یا واجب باشد یا مستحب و یا گره از مشکلات جامعه باز کند یا گره از کار فرد باز شود.



انتهای پیام/ز

باید مال خود را در راه کمک به  گره گشایی مردم خرج کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.