لزوم تغییر شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای / واگذار نشدن اجرای آزمون صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری / اثربخش نبودن جلسه شورای عالی آزمون صلاحیت حرفه‌ای تا به امروزرئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: اجرای آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری واگذار شد اما هنوز تکلیفش برای ما مشخص نشده است.

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص آزمون صلاحیت حرفه‌ای، اظهار کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید برای کسب مهارت‌های حرفه‌ای،‌ توانایی و شایستگی نیروی پرستار باشد ولی متأسفانه برخی از دوستان می‌خواهند مسائل سلامت جسمی و روانی را برای افراد باسابقه نیز جزو شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای ذکر کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار بود سلامت جسمی و اختلالات روانی در خصوص نیروهای پرستار جزو ملاک و شاخص آزمون صلاحیت حرفه‌ای باشد، باید این اقدام در ابتدای ورود فارغ التحصیلان این رشته در حرفه پرستاری انجام می‌شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: ما باید در آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای نیروهای باسابقه شاخص‌های جدیدی را تعریف کنیم زیرا ملاک‌های موجود در این آزمون برای نیروهای تازه وارد مناسب است.

لزوم گزینش سلامت روانی دانشجویان پرستاری در بدو  تحصیل

دالوندی تأکید کرد: ما باید برای دانشجویان رشته پرستاری علاوه بر آزمون سراسری یک مصاحبه در نظر بگیریم تا افراد از نظر سلامت روان و صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرند و سپس وارد دانشگاه شوند.

وی اظهار کرد: شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای با حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس و اعضای این کمیته تشکیل شد که در آن جلسه قرار شد که مراحل اجرایی آزمون صلاحیت حرفه‌ای به سازمان پرستاری واگذار شود که هنوز تکلیفش برای ما مشخص نشده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اضافه کرد: برای تعیین شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای، نیازمند جلسات کارشناسی بیشتری هستیم زیرا صلاحیت اخلاقی و سلامت روانی‌ فردی با 20 سال سابقه کار پرستاری ثابت شده است و ما باید صلاحیت‌های مهارتی و شایستگی حرفه‌ای این فرد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ضرورت باز تعریفی  شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

دالوندی با اشاره به لزوم باز تعریفی شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، گفت: برای صلاحیت حرفه‌ای شاخص‌هایی مانند صلاحیت اخلاقی، مهارتی و شایستگی حرفه‌ای باید در نظر گرفته شود که صلاحیت اخلاقی در دوران تحصیل ثابت می‌شود.

وی یادآوری کرد: برای فارغ التحصیلان سال 96 به این طرف به همراه آزمون سراسری  یک امتحان دیگر در زمینه سلامت جسم و روان  برگزار می‌شود که  هنوز برخی از مسائل حل نشده و معاونت پرستاری باید هرچه زودتر تکلیف را مشخص کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.