به گفته دانشمندان ربات‌ها در آینده‌ای نه چندان دور جای بسیاری از کارمندان برخی از مشاغل را می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان و نخبگان در حرفه‌های مختلف هر از چند گاهی از یک دستاورد علمی که ماحصل تلاش و کوشش مستمر و بی دریغ آن‌ها در جهت ایجاد تسهیل در زندگی مردم است رونمایی می‌کنند.

تکنولوژی رباتیک از آن دست دستاوردهایی است که  طراحان و نخبگان فعال در طراحی ربات‌ها سال‌ها پیش از جایگزینی آن به جای انسان‌ها در مشاغل مختلف خبر داده بودند و این وعده در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

مشاغلی که ربات‌ها به زودی جای کارکنانش را می‌گیرند

به زودی ربات‌ها وارد خانه‌های شما شده و بخشی از کارهایی را که تاکنون توسط خود شما انجام می‌شده را انجام می‌دهند و به عبارتی جانشین شما خواهند شد و این موضوع در واقع همان مسئله تحقق گفته دانشمندان و طراحان فعال در حوزه «تکنولوژی رباتیک» است.

به گفته طراحان «تکنولوژی رباتیک» فروشندگی، رانندگی، آشپزی، مربی ورزشی، آرایشگری، مددکار اجتماعی و حتی آهنگسازی و پرستاری‌ از جمله مشاغلی هستند که  خطر اینکه ربات در آن‌ها جای انسان را بگیرند بیشتر از مشاغل دیگر است.

مشاغلی که ربات‌ها به زودی جای کارکنانش را می‌گیرند

در حال حاضر نیز بخش قابل توجهی از امور در مشاغل مختلف توسط ربات‌ها  انجام می‌شود و در فضاهای تولیدی حضور مثمر ثمر و مفید ربات‌ها بیشتر به چشم می‌خورد و  کاهش صدمات به کارگران، کاستن از میزان حوادث و ضایعات  تنها بخشی از فواید انجام کارها توسط ربات‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار