رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد متهمین دستگیر شده کالا قاچاق در پنج ماهه امسال یک هزار و ۱۲۰ نفر هستند که شاهد افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سعید بالش‌زر رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ظهر امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اقدامات پلیس آگاهی در این خصوص اشاره کرد و گفت: تعداد خودرو‌های توقیفی در پنج ماهه سال جاری ۳۷۶ دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۸ دستگاه خودرو توقیف شد که در این زمینه هم دو درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعداد افراد دستگیر شده افزود: یک هزار و ۱۲۰ نفر در رابطه با قاچاق کالا دستگیر شدند که آمار ثبت شده در پنج ماهه سال گذشته دستگیری یک هزار و ۱۲ نفر را نشان می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه پوشاک، لوازم یدکی و مواد خوراکی از جمله بیشترین کالا‌های قاچاق هستند از عدم همکاری برخی از کارشناسان با ماموران انتظامی برای شناسایی کالا‌های قاچاق انتقاد کرد و گفت: ۶ تن گردو قاچاق از فردی گرفته شد و این فرد به قاچاق بودن گردو‌ها و چینی بودن آن‌ها اقرار کرد، اما کارشناسان اعلام می‌کردند که برخی از این گردو‌ها ایرانی هستند.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: نه تنها نیروی انتظامی بلکه سایر دستگاه‌ها از عدم همکاری کارشناسان در شناسایی کالای قاچاق گلایه‌مند هستند که کارشناسان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: تیم کارشناسی ثابتی به این منظور تشکیل و کارشناسان از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزند.

انتهای پیام/ی

 

کشف گردوی قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.