محمد اسماعیل خان، از فرماندهان پیشین جهادی افغانستان پیشنهاد کرد که برای برون رفت از وضعیت کنونی این کشور حکومت موقت تشکیل شود.

پیشنهاد تشکیل «حکومت موقت» توسط اسماعیل خانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسماعیل خان، از فرماندهان پیشین جهادی افغانستان پیشنهاد کرد که برای برون رفت از وضعیت کنونی این کشور حکومت موقت تشکیل شود.

این فرمانده پیشین جهادی در مراسم تجلیل از هفدمین سالروز ترور احمد شاه مسعود و هفته شهید در ولایت هرات گفت: «نظر شخصی من این است که بین سه الی پنج سال یک حکومت نظامی و با کمی سیستم دیکتاتوری تشکیل شود، تا عدالت تامین شود».

وی در حالی پیشنهاد تشکیل حکومت موقت را داده است که سال گذشته از رهبران حکومت وحدت ملی خواست به دلیل افزایش ناامنی‌ها از مقامشان کناره گیری کنند.

اسماعیل خان همچنین از تقلب در روند ثبت‌نام رای دهندگان نیز ابراز نگرانی کرد. وی افزود که بیش از ۵۰ درصد ثبت نام ها تقلبی می‌باشد.

به اعتقاد این فرمانده پیشین جهادی، در شرایط کنونی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان مشکل آفرین خواهد شد. وی پیشنهاد کرد که به خاطر ایجاد شفافیت در انتخابات از سیستم بایومتریک استفاده شود.

محمد اسماعیل خان همچنین از افزایش حملات تروریستی در این کشور انتقاد کرد و از رئیس جمهور خواست تا جلو ورود طالبان به داخل شهرها را بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.