مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم برای ماه‌های محرم و صفر تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی در نشست ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه دولت در تأمین نهاده‌های دامی در زنجیره تولید شیر خام، گوشت قرمز و سفید با ارز ۴۲ هزار ریالی کوتاهی نکرده است، دلیلی بر افزایش بی رویه قیمت این محصولات وجود ندارد.

وی با بیان تولید روزانه ۶۴۱ تن شیر خام در دامداری‌های سنتی و صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این میزان تولید حدود سه برابر مصرف استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، کمبود نقدینگی را دلیل جذب نشدن محصول شیر خام در کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی اعلام کرد و گفت: برخی واسطه‌ها، روزانه بیش از ۱۶۷ تن شیر خام را به بیرون از استان هدایت می‌کنند.

امامی از ممنوعیت خروج غیرمجاز دام سبک در فصل پاییز به استان خبر داد و افزود: این استان در تأمین و توزیع گوشت قرمز و سفید در ماه‌های محرم و صفر هیچ محدودیتی ندارد.

وی اضافه کرد: سهمیه گوشت، مرغ، برنج و شکر هم برای نذور هیئات مذهبی در چهارمحال و بختیاری به مقدار کافی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات بازار قابل حل است گفت: هم اکنون کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در بازار وجود دارد.

الله کرم نصیری افزود: در حال حاضر محدودیتی برای توزیع گوشت در کشور وجود ندارد و کمبود احتمالی این محصول در بازار، باید با گوشت منجمد جبران شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه پاییزه لوازم‌التحریر، پوشاک و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در هفته جاری و در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه از فردا سه شنبه ۲۰ شهریور در شهرکرد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ف

نمایشگاه پاییزه در شهرکرد برپا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار