اعزام ۱۰۰ روحانی و مبلغ به قشم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم از اعزام ۱۰۰ روحانی و مبلغ به قشم خبر داد.

حجت الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: ۱۰۰ روحانی اعزامی از قم، مشهد و حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قشم، مفاهیم ارزشمند واقعه عظیم تاسوا و عاشورای حسینی را برای عزاداران تبیین می‌کنند.

وی افزود: مُبلغان اسلامی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان قشم، فرهنگ دینی و عاشورایی و ارزش‌های امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم عزادار تشریح خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: حمل علم شمشیری، شمیر دو لبه منتسب به امام علی (ع) با سابقه‌ای بیش از ۹۰۰ سال در قشم همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان با حضور جمعیت عزادار از مسجد علی بن ابیطالب (ع) به سمت روستای حمیری در ۱۱ کیلومتری شهر قشم هم از دیگر برنامه‌های ماه محرم در قشم است.

حجت الاسلام احمد غلامی افزود: چاووش‌خوانی، اجرای عزاداری سنتی، پاسخ به شبهات مردم، روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و سینه‌زنی در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا از جمله برنامه‌های دیگر ماه محرم در شهرستان قشم است.

آئین‌های ویژه ماه محرم همزمان با سراسر کشور از روز سه شنبه بیستم شهریور ماه با حضور انبوه عزاداران حسینی در نقاط مختلف شهرستان قشم نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز


اعزام مبلغ به قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.