معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای تامین آب مورد نیاز روستاهای استان 12 مجتمع آبرسانی روستایی احداث می شود.

بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بیشتر روستاهای استان از کمبود آب در مضیقه هستند و برای تامین آب آنها احداث مجتمع های آبرسانی و بهینه سازی مصرف در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: با تکمیل 6 مجتمع آبرسانی روستایی و با صرف 300 میلیارد تومان اعتبار آب آشامیدنی مطمئن برای 320 هزار نفر از روستاییان استان تامین می گردد و مقرر شده 50 درصد این اعتبارات از منابع وزارت نیرو و 50 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: 2 مشکل اساسی در استان یکی کمبود آب آشامیدنی و دیگری کمبود آب کشاورزی وجود دارد که در این ارتباط طرح های مختلفی در حال اجراست.

ندایی گفت: آب آشامیدنی تمام شهرهای استان به جز اردبیل مشکلی ندارد و برای تامین آب شرب مرکز استان انتقال آب از رودخانه ارس و قزل اوزن مورد مطالعه قرار گرفته و در صورت نهایی شدن عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی افزود: با احداث تصفیه خانه های مدرن، برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت، اصلاح شبکه و لوله های داخل شهر توسط شرکت آب و فاضلاب و انتقال آب از چشمه گور گور، سد شهریار ، رودخانه ارس و قزل اوزن می توان آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای استان تامین کرد.

انتهای پیام/ع

احداث تصفیه خانه های مدرن برای تهیه آب آشامیدنی سالم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن زاده
۱۱:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
این روستا با وجود چشمه های فراوان آب آشامیدنی ندارد!! مسئولین می گویند منبع آب دارید!! راست می گویند ولی منبع آب کفاف تعداد خانوار را نمی دهد و فقط در زمستان و 1 ماه از بهار آب داریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۵:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
کجایی روستای لنج آباد(مشگین شهر) که 8 ماه سال آب نداری !! ولی آب چشم هایت به تاراج رفته!! آقایون مسئول دقیقاً کجا هستند؟؟؟