مسابقات ملی فناوری و هوا فضای جام پایتخت طبیعت ایران با شرکت ۸۰ تیم از سراسر کشوردر دانشگاه یاسوج آغازشد.

آغاز مسابقات ملی فناوری و هوا فضا به میزبانی یاسوجبه گزارش  خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد گفت: این مسابقات برای نخسیتین بار است که در این سطح در استان برگزار می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه این مسابقات از امروز آغاز و تا ۲۱ شهریور ادامه دارد افزود: در این مسابقات ۱۰۰ تیم از ۱۲ استان کشور با ارائه محصولات خود با هم رقابت می‌کنند.
وی با بیان اینکه از استان کهگیلویه وبویراحمد تیم‌هایی در این مسابقات حضور دارند گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات در ۴ زمینه طراحی و ساخت گلایدر، موشک‌ها یا راکد آبی ۹۰ درجه، دست آورد‌های پژوهشی، و سازه‌های ماکارونی با هم رقابت می‌کنند.
هاشمی اهمیت برگزاری این مسابقات را زمینه ایی برای به نمایش گذاشتن دست آورد‌های علمی و پژوهشی دانشجویان، دانش پژوهان و علاقمندان به حوز‌های فناوری دانست و اضافه کرد:این دست اورد‌ها می‌تواند ایده‌هایی برای تولید محصول باشد که در اینده بتوان زمینه تجاری سازی این محصولات را نیز فراهم کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان علاقمند شدن دانشجویان و حتی دانش اموزان به حوزه هوا و فضار و همچنین مشارکت و فعال شدن مخترعان در این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد و گفت: ضمن تجلیل و حمایت از برندگان این مسابقات برخی از آنان که علاقمند هستند می‌توانند ایده‌های خود را به پارک‌های علم وفناوری آورده که مورد حمایت مادی و معنوی پارک علم و فناوری و مرکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری قرار خواهند گرفت.
هاشمی گفت: در زمینه گرایدر ۱۴ تیم ، موشک آبی ۱۳ تیم ودست اورد‌های پژوهشی هم ۱۴ تیم از ۱۲ استان کشور در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/غ

رقابت های هوا و فضا در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.