معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یکی از راهکارهای تقویت و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان و صنعتگران این عرصه را خریداری تولیدات این عرصه دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یکی از راهکارهای تقویت و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان و صنعتگران این عرصه را خریداری تولیدات این عرصه دانست و از مردم خواست محصولات دستی را وارد منازل خود کنند.

وی گفت :  صنایع دستی را باید وارد زندگی مردم کرد و از این طریق به اقتصادی کردن این هنر و درآمدزایی برای هنرمندان کمک نمود.

وی یکی از راهکارهای مردم برای ورود صنایع دستی به منازل مردم را ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولیدات دستی دانست و از هنرمندان خواست با همکاری طراحان این عرصه، نوآوری در تولیدات خود ایجاد کنند.

وی آموزش را یکی از برنامه های معاونت صنایع دستی استان دانست و گفت: برای ایجاد خلاقیت و نوآوری و کمک به تقویت صنایع دستی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی به صورت مستمر در طول سال می کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه به آموزش یک هزار و 366 نفر در سال 96 در رشته های مختلف صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال نیز تاکنون یک هزار و 200 نفر در 35نقطه استان آموزش ارائه شده است.

حیدری همچنین در ادامه یکی دیگر از مشکلات حوزه صنایع دستی در استان را نبود بسته بندی مناسب محصولات دانست و افزود: امسال با همکاری دانشکده فنی و حرفه ای دختران کرمانشاه جشنواره بسته بندی صنایع دستی را برگزار می کنیم.

وی اظهار داشت: این جشنواره در بهمن امسال و با اولویت بسته بندی گیوه برگزار می شود.

وی به تلاش برای برقراری بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: با بیمه روستایی عشایری و بیمه سلامت تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم تا افراد واجد شرایط زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در مورد فعالان صنایع دستی استان نیز گفت: براساس جوازهای تاسیس و پروانه های بهره برداری که صادر شده اسامی 10 هزار و 500 نفر از هنرمندان این حوزه در سامانه این اداره کل ثبت شده است.

 

 

انتهای پیام/د

صنایع دستی باید وارد زندگی مردم کرد و به اقتصادی کردن این هنر کمک کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.