مراسم اعزام روحانیان و مبلغان دینی به مناطق شهری و روستایی در دفتر امام جمعه شاهین دژ برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ با بیان اینکه برای زنده نگه‌داشتن واقعیات حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

وی بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی در جامعه تأکید کرد و افزود: مبلغین باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی ایادی دشمن به اسم عزادارای در جامعه ترویج می‌شود آگاه سازند.

امام جمعه شاهین دژ افزود: اقامه نماز، رعایت حجاب، پیاده کردن احکام دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهداف اصلی قیام عاشورا بود و در عزاداری‌های محرم باید به اهداف قیام امام حسین (ع) توجه شود.

حجت الاسلام فصیح نیا با بیان اینکه در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند باید فلسفه عزاداری را منطقی و عالمانه تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) همواره با گریه و اشک همراه بوده و در روایات معصومین (ع) هم پاداش عظیمی برای این گریه ذکر شده است. حجت الاسلام امامی مسؤل دفتر عقیدتی سیاسی سپاه شاهین دژ نیز نقش روحانیون در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حضور روحانیون در مناطق محروم سبب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود.

حجت الاسلام امامی نهادینه شدن واقعیت پیام عاشورا را یک نیاز ضروری برای ترویج و گسترش اسلام ناب دانست و اظهار داشت: تمام بشریت برای اینکه به اهداف خود برسند باید از ائمه اطهار و امامان یاری بگیرند که چاره‌ای جز چنگ انداختن بر دامان ائمه اطهار (ع) ندارند او همچنین از مبلغان دینی خواست دراین دهه بر مسایل سیاسی روز وتبین مسایل بصیرت توجه ویژه داشته باشند.

 

انتهای پیام/ی

 

اعزام مبلغان دینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.