شهرداری بیرجند جهت ثبات و دوام زیبایی شهری،ارتقاء کیفیت و زیباسازی شهر از سنگ های تولید شده در داخل استان استفاده می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جهاندیده رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت:بیش از 20 هزار متر طول سنگ تاکنون در زیباسازی سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه شهرداری با هدف حمایت از تولیدات داخلی و معادن استان برای زیباسازی مبلمان و معابر شهری اقدام کرده است،افزود:تاکنون زیباسازی بلوارهای غفاری، شهید بهشتی، شهید عبادی، خلیل طهماسبی و در میادین ابن حسام، ایثار و شهادت و میدان تقاطع الهیه و موسی بن جعفر و جدول گذاری پارک واقع در سایت اداری اجرا شده و در بلوارهای زکریای رازی، توحید، پاسداران، امام رضا (ع) و بلوار معلم نیز در حال اجرا است.

جهاندیده عمر بالای سنگهای طبیعی، زیبایی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت و دوام در مقابل یخ زدگی، قابل شست و شو بودن و مقاومت در برابر اختلاف درجه حرارت شب و روز را از مزایای استفاده از سنگهای طبیعی در زیباسازی بلوارهای سطح شهر عنوان کرد.

 رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند از کم دوام بودن جداول بتنی به دلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ای و شهری خبرداد و گفت:بسیاری از جداول بتنی با گذشت زمان، با صرف هزینه های گزاف نیاز به تعویض دارند و سنگهای طبیعی با استحکام و مقاومت بالا، سطح طبیعی خود را حفظ کرده بدون آنکه به زیبایی آن لطمه ای بخورد .

وی افزود:نگهداری، رنگ آمیزی و شست و شوی جداول بتنی بلوارهای سطح شهر در طی سال هزینه های گزافی را بر شهرداری تحمیل می کرد.

انتهای پیام/غ

حمایت شهرداری بیرجند از تولیدات سنگ خراسان جنوبی

برچسب ها: شهرداری ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.