رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزدگفت: پاکبانان در شب‌های محرم نسبت به نظافت معابر به ویژه معابر منتهی به مساجد و تکایا نظارت می کنند.

نظارت شبانه روزی پاکبانان بر معابر استان یزد در ایام محرمحمید رضا رحیم دل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به نظارت شبانه روزی پاکبانان در شب‌های محرم نسبت به نظافت معابر به ویژه معابر منتهی به مساجد و تکایا از هئیات مذهبی خواست با استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف و ساماندهی زباله‌های خود به ماموران این سازمان به پاکسازی و زیباسازی شهر کمک کنند.

رحیم دل با اشاره به توزیع حدود ۲۰۰ هزار لیوان یکبار مصرف گیاهی در ایام اعیاد قربان تا غدیر از سوی شهرداری اظهار امیدواری کرد هیئت های محترم با استفاده از این ظروف در ماه محرم علاوه بر کمک به سلامت شهروندان به سلامت محیط زیست نیز کمک کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس افزود: مراسم مهر بازیافت با برپایی ایستگاه‌های جمع آوری زباله از ۸ تا ۱۲ مهرماه در سطح شهر برگزار می شود و امسال برای نخستین باربا همکاری کمیته امداد با دریافت کاغذ و زباله و تبدیل آن به نوشت افزار به دانش آموزان بی بضاعت کمک می شود که با نهادینه کردن این طرح میتوان به کودکانی که به دلیل مالی از ادامه تحصیل بازمانده اند کمک شایانی کرد.

رحیم دل همچنین از مدارس و ادارت خواست تا با دریافت مخزن کارتن پلاست از شهرداری و دریافت آن به نهادیه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به معظل تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر خاطر نشان کرد: برای تشدید نظارت در سطح شهر ۷ عدد دوربین در مناطقی که از دیدن ماموران پنهان بودند نصب شده است و نظارت شبانه روزی بر این مطلب در دستور کار قرار داد.

رحیم دل در ادامه با بیان اینکه دو گود مجاز کیلومتر ۴ سیمان آزادگان در انتهای خلدبرین و شهرداری منطقه ۳ در کنار گذر تفت برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نظرگرفته شده است از همشهریان خواست تا با مشاهده موارد غیر مجاز تخلیه نخاله ساختمانی با سازمان مدیریت پسماند با شماره‌های ۳۶۲۳۲۳۳۴، ۳۶۲۴۶۳۳۷ و ۳۶۲۳۵۸۸۸ و یا شماره شبانه روزی ۱۳۷ تماس موارد غیر مجاز را اعلام نمایند.

انتهای پیام/ی

 فعالیت پاکبانان در شب‌های محرم  یزد

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.