کاهش ۵۲ درصدی تولید باغات گردوی آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی میدانی از باغ‌های گردوی استان، در سال کاهش تولید این محصول به علت سرما زده گی بهاره خواهیم بود.

عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،افزود: میزان تولید گردو در استان طی سال گذشته، هشت هزار و ۶۰۰ تن بود که امسال پیش بینی می‌شود این رقم به چهار هزار و ۵۱۵ تن برسد.

وی با بیان اینکه رقم محلی، فرنور و فرانکت و چندلر ارقام مختلف گردوی موجود در آذربایجان غربی است، اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ‌های گردو در استان پنج هزار و ۱۸۰ هکتار برآورد می‌شود.

امانی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان ارومیه ۹۹۷ تن گردو برداشت شود، ادامه داد: ارومیه بعد از سردشت دارای رتبه دوم تولید گردو در استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سردشت با یکهزار و ۶۹۵ تن مقام اول تولید گردوی استان در سال جاری داراست، افزود: پیش بینی می‌شود سه هزار تن از این محصول به شکل تازه خوری مصرف و هزار و ۵۱۵ تن به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر شود.

امانی اضافه کرد: ۷۵۰ تن از گردوی تولیدی در صنایع شیرینی پزی، حلوا پزی و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که آذربایجان غربی رتبه ۱۵ کشوری در تولید گردو را در کشور داراست.

انتهای پیام / س خ

کاهش ۵۲ درصدی تولید باغ‌های گردوی آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.