وزیر نفت گفت: در کشور مشکل کمبود بنزین نداریم، اما ممکن است بنزین سوپر در یک جایگاهی کم باشد.

مشکل کمبود بنزین نداریمبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور مشکل کمبود بنزین نداریم، اما ممکن است بنزین سوپر در یک جایگاهی کم باشد.

وزیر نفت درباره‌ی انتقادات نسبت به توافق با آذربایجان در خصوص میادین نفتی الوند و البرز گفت: حرف‌های بی ربط و بی خودی در این زمینه می‌زنند که پایه واقعی ندارد. در این شرایط هر کسی در این زمینه صحبتی می‌کند. توافق ما با آذربایجان مربوط به اواخر سال قبل بود و قرار شده است بر مبنای ۵۰ – ۵۰ از این میادین بهره برداری شود.

وی درباره‌ی نرخ گازی که در اختیار پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرد،نیز گفت: نرخ گاز صادراتی کشور ۲۰ سنت است، ولی قیمتی که به پتروشیمی‌ها داده می‌شود منطقی است و به قیمت صادرات نیست.

زنگنه ادامه داد: نرخ تسهیل ارز پتروشیمی‌ها هم نرخ رسمی است و آن‌ها کالا‌های خود را با نرخ رسمی عرضه می‌کنند آنچه در بورس رخ می‌دهد ربطی به پتروشیمی نداشته بلکه مربوط به تنظیم بازار است که باید برای آن تصمیم گرفته شود؛ از نظر ما در حق مصرف کننده‌ی نهایی اجحاف می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
استان گلستان 3 ماه است هیچ جایگاهی بنزین سوپر ندارند سه ماه تمام .........کافیه یک زنگ بزنید از جایگاه ها بپرسید .... بنزین معمولی هم به زحمت به جایگاه ها میرسانند تمام کامیونها حمل سوخت از یزد و استانهای دیگر بنزین و گازوییل به این استان میرسانند آن هم با هزینه های حمل و نقل زیاد.در حالی که در استان گلستان دو انبار پخش که لوله کشی است وجود دارد و نیازی به حمل و نقل جاده ای از استانهای دیگر و هزینه اضافی نیست فقط به علت کمبود سوخت آنها مجبورند به این کامیونها هزینه ای گزافی پرداخت نمایند چرا از انبار داخل استان که خالی شده استفاده نمیکنید از جایگاه داران سوال کنید
آخرین اخبار