نشست خبری رزمایش اقتدار نیروهای بسیج سپاهیان محمد رسول الله (ص) با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) در صدا و سیما مرکز خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در نشستی که امروز 21 شهریورماه 97 با حضور اصحاب رسانه در صدا و سیما مرکز خوزستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر به تشریح اقداماتی که قرار است در سپاه و بسیج استان رخ دهد پرداخت.

وی بیان داشت: 25 شهریورماه مرحله اول رزمایش اقتدار نیروهای بسیج سپاهیان محمد رسول الله (ص) و مرحله دوم این رزمایش در هفته دفاع مقدس در قالب یک گردهمایی بزرگ در مرکز استان برگزار خواهد شد.

سردار شاهوارپور در تشریح کیفیت برگزاری این رزمایش در مرکز استان تصریح کرد: این رزمایش با حضور 57 گردان بیت المقدس بسیجی در سراسر استان از صبح روز 25 شهریورماه آغاز می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان اولین گام از این رزمایش را فراخوانی بسیجیان از مکان های محلات مختلف شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: سازماندهی و انسجام بخشی بسیجیان مرحله دوم و مرحله سوم اعزام یا ستون کشی نیروها برابر ابلاغیه از محل نماز جمعه در اهواز به سمت مسجد اعظم و در دیگر شهرها از میدان مرکزی شهر به سمت مناطق انجام رزمایش اعزام می شوند.

وی اذعان داشت: مناطق رزمایش عمدتا اردوگاه های راهیان نور و پادگان های قدس هستند و ستون ها در داخل شهر به سمت مناطق اردوگاهی حرکت کرده و در آنجا مستقر خواهند شد.

سردار حسن شاهوارپور به پیش بینی برنامه بازدید از رزمایش اشاره و اظهار کرد: آموزش هایی که نیاز است بسیجیان ببینند در محل اردوگاه ها تکرار می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین انجام اقدامات تاکتیکی است که در شب انجام می شود و یکی از کارهایی که انجام خواهد شد راهپیمایی شبانه بسیجیان در اردوگاه خواهد بود.

سردار شاهوارپور انجام اقدامات تاکتیکی علیه مواضع دشمن فرضی کمین و ضد کمین، و اقدامات ضد هیلیبورد را از دیگر اقداماتی عنوان کرد و در این رزمایش انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: صبح روز 26 شهریور ماه مجددا تجمع کرده و برنامه صبحگاه را در محل اردوگاه برگزار می کنند و سپس اقدامات ضداستقرار و حرکت به سوی شهرها انجام می گردد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) درخصوص اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها برای محرومیت زدایی از این مناطق اظهار کرد: از 9 شهریور تا امروز 182 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند و قرار است تا 29 شهریور 257 گروه اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه این گروه ها 10، 15 و 20 نفره هستند و کارهایی بسیاری را در دستورکار دارند افزود: توافقنامه ای با اداره کل نوسازی مدارس منعقد شده تا 160 مدرسه در سطح استان مرمت می کنند، همچنین طبق توافقی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده 200 واحد منزل مسکونی برای محرومان احداث و 800 واحد منزل مسکونی تعمیر و نوسازی خواهند شد.

سردار حسن شاهوارپور همچنین به توافق با بنیاد برکت و دیگر سازمان ها برای پشتیبانی مالی برای ساخت مدرسه، خانه عالم، مسجد و خانه بهداشت اشاره کرد.

وی ساخت و تعمیر خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی و ترمیم آن ها، اقدامات فرهنگی و آموزشی با حضور خواهران و برادران بسیجی در مناطق محروم، مرمت و زیباسازی مدارس، توزیع لوازم التحریر با همکاری خیران و نیکوکاران در مدارس، اعزام گروه های پزشکی و ویزیت رایگان بیماران در مناطق حاشیه و محروم استان، تکمیل و ساخت مساجد، مشاوره و کمک به کشاورزان با همکاری کارشناسان بخش کشاورزی، تشکیل شیفت ایثار در مراکز شهرداری ها را از محورهای اصلی در محرومیت زدایی عنوان کرد و اذعان داشت: تمامی این اقدامات در راستای ایجاد امید، نشاط، فرهنگ کار و تلاش در استان و کشور و پاسخی به یاوه گویی های دشمنان ایران که تلاش می کنند با عملیات های روانی و اقدامات در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای برای تضعیف روحیه مردم است.

سردار شاهوارپور در ادامه این نشست اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) در هفته دفاع مقدس و تحت امر قرارگاه امام هادی(ع) انجام خواهد شد.

وی در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: رژه هفته دفاع مقدس به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و در سراسر استان بسیجیان، گردان های بیت المقدس، امام حسین(ع)، امام علی (ع) و مجموعه پاسداران در برنامه های این رژه شرکت می کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) برگزاری صبحگاه مشترک در سراسر استان، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدای والامقام، برگزاری نشست بصیرتی و تبیین انقلاب اسلامی در مراکز بسیج، پایگاه و حوزه های مقاومت، تجلیل از ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، ویزیت رایگان توسط پزشکان بسیجی در مناطق محروم، خاطره گویی در مدارس توسط راویان جنگی تحمیلی، برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد دفاع مقدس و توسعه فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت، تجمع و گردهمایی بسیجیان، شرکت یگان عشایر عرب دشت آزادگان در مراسم رژه تهران، نشست امر به معروف و نهی از منکر، فضاسازی فرهنگی در سطح شهرها با همکاری شهرداری و مراکز فرهنگی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور بسیجیان را از برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی بیان داشت: برگزاری نشست نقش زن در دفاع مقدس و جایگاه زنان ایرانی در پشتیبانی از جبهه ها، بازدید از آسایشگاه جانبازان، برگزاری ایستگاه صلواتی در محل ها پیش بینی شده و مصلاهای نماز جمعه، اجرای تئاتر دفاع مقدس، بازسازی عملیات فرماندهی کل قوا به مدت 3 شب در شهرستان شادگان، تجمع و گردهمایی حلقه های صالحین، رونمایی از کتاب و کلیپ و برگزاری شامگاه یاد یاران را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

سردار حسن شاهوارپور در پایان از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و انعکاس برنامه های هفته دفاع مقدس تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام/گ

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس

برچسب ها: هفته دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.