استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران نباید خود را در گیرودار آیین نامه ها و دستورالعمل ها محدود کنند و باید با همت و تلاش مضاعف برای گره گشایی از حوزه های مختلف و امور مردم تلاش کنند .

مدیران باید با همت و تلاش از کار مردم گره گشایی کنند/باید از سرمایه های استان برای ایجاد اشتغال حمایت کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در هشتادو پنجمین جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه هر فردی که با نیت خالص به وجه الله برای آسایش و پیشرف این ملت و کشور کار کند هیچ گاه خوار نخواهد شد، گفت: همه کسانی که برای استفاده از ظرفیت های استان از دانش و توان و تخصص بهره جسته و این ظرفیت ها را با سودآوری مضاعف و امکان ایجاد اشتغال بیشتر به کار گیرد باید حمایت شوند.


وی با بیان اینکه مونتاژ برترین برندهای خودرویی در کشور پیشرفت نیست و از این طریق پیشرفته محسوب نمی شویم ، گفت : اما اگر بتوانیم ظرفیت های علمی دانشجویان و دانش آموختگان خود را به عرصه تولید منتقل کرده و تولید با دانش روز و فناوری و فرآوری مناسب همراه شود به قدرت و قوت اقتصاد و تولید کشور و خوداتکایی منجر می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود:  این ظرفیت هایی که در حوزه علمی ، پژوهشی و صنعتی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد باید شناسایی شده و همه موظف به حمایت هستیم .

رشیدیان تصریح کرد :امروز نیاز است این ارزش ها در جامعه تقویت شود و در این جنگ روانی و اقتصادی دشمن ، فرزندان ما با اتکا به ارزش های دینی ، آزادگی و خودباوری و خداباوری می توانند سربلند بیرون آیند.

گوگرد ظرفیت و ثروتی بزرگ در خراسان رضوی

وی با اشاره به ظرفیت و ثروتی بزرگ چون گوگرد در خراسان رضوی گفت : پارسال در جلسه ای این ظرفیت به عنوان مزیتی بالقوه برای استان مطرح شد و تصمیم بر آن است به جای خام فروشی ، تلاش ها بر تبدیل این تولید به محصولی با ارزش افزوده بالاترو ایجاد اشتغال برای استان متمرکز شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه به  همت اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد 4 محصول دانش بنیان با استفاده گوگرد تولید شده است ، افزود : امروز با ارزش افزوده فوق العاده ای که برای استان و کشور در حوزه مباحث صنعتی، محیط زیست و کشاورزی ایجاد می کند نه تنها مشکل نگهداری گوگرد تولیدی نخواهیم داشت بلکه می تواند منجر به اشتغال و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه این محصول شود.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد : این همکاری بین دانشگاه ها با توجه به ظرفیت های کشاورزی ، صنعتی و مزیت های بالقوه ای که در استان وجود دارد همچنان ضمن شناسایی آنها در راستای ایجاد ارزش افزوده و تولیدات دانش بنیان در این حوزه ها بهره گیرد.

وی تصریح کرد : در بحث ارزش افزوده باید دانشگاه ها ضمن تقویت ظرفیت ها و توان یکدیگر،هم افزا بوده و سقف علمی استان را ارتقا دهند.

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش

استاندار خراسان رضوی هفته های پژوهش استان را نمودی از این همگرایی و تعامل بین دانشگاه ها و بخش خصوصی و صنعتی ، دولتی و بانک ها دانست و  گفت: همین امر موجب شده تا استان چندین سال اخیر به صورت پیوسته رتبه نخست کشور را در حوزه پژوهشی از آن خود کند.

رشیدیان افزود: از سویی استفاده از ظرفیت های دانایی در حوزه چالش های جدی استان است که در این راستا خراسان نمونه خوبی است و امروز دانشگاه فردوسی بر روی حوزه آب و محیط زیست ، دانشگاه آزاد در بحث حاشیه نشینی ، پیام نور در حوزه آسیب های اجتماعی و جهاد دانشگاهی هم بر روی موضوع اشتغال متمرکز شدند.

وی در مطالعه کاربردی جهاد دانشگاه در حوزه اشتغال گفت : با توجه به ظرفیت ها و محدودیت ها دو مساله را در کنار هم دیدند که نخستین آن ایجاد ارزش افزوده و ثروت بیشتر از داشته ها و مزیت های استان و دوم موضوع ایجاد اشتغال بالاتر است.
 
استاندار خراسان رصوی با بیان اینکه امروز بالغ بر 200 هزار نفر جوان بیکار داریم که 48 درصد آن دانش آموختگان دانشگاهی هستند ، افزود : باید تلاش کنیم ظرفیت لازم برای اشتغال آنان ایجاد شود .

در حاشیه این نشست از چهار محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر پایه گوگرد رونمایی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.