وزیر خارجه اسپانیا از ادامه فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی علی‌رغم جنجال‌های اخیر خبر داد.

اسپانیا فروش تسلیحات به عربستان را ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد اسپانیا سرانجام چهارصد بمب نقطه زن را پس از زیر سوال رفتن قرارداد جنجالی با عربستان سعودی به دلیل جنگ با یمن به این کشور تحویل خواهد داد.

وی گفت: سرانجام تصمیم بر این شد که برای احترام به قرارداد سال 2015 این بمب ها به عربستان سعودی تحویل داده شود. ما هیچ تخلفی را در این قرارداد مشاهده نکردیم که اجرا نکردن توافق را توجیه کند. باید به این قرارداد عمل شود.

دولت اسپانیا چهارم سپتامبر اعلام کرده بود از تحویل این بمب ها به عربستان صرف نظر می کند. این خبر پس از آن اعلام شد که در بمباران یمن در ماه اوت توسط ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی دهها کودک کشته شدند.

در حوزه تجاری هم لغو این تحریم قرارداد مهم دیگری را شامل سفارش پنج ناوچه سبک به ارزش 1.8 میلیارد یورو به خطر می انداخت. این ناوچه ها قرار است توسط شرکت دولتی ناوانتیا اسپانیا در اندلس مقر سوسیالیست ها ساخته شود. در روزهای اخیر کارکنان این شرکت به دلیل نگرانی از حفظ فرصت شغلی خود در صورتی که قرارداد ساخت ناوچه ها نهایی نشود، تظاهرات کردند.

وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به نگرانی سازمان های غیردولتی در مورد استفاده از سلاح ها برای بمباران غیرنظامیان گفت این تسلیحات با دقت بسیار بالا در فاصله کمتر از یک متر هستند که هیچ آسیب جانبی به همراه ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار