رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد گفت: نخل امیرچخماق؛ قدیمی ترین نخل جهان ظهر عاشورا در مراسم نخل برداری به حرکت در می آید.

فقیه زاده رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: حسینیه مریم آباد یزد از پنجم الی ۱۱ محرم هر شب از ساعت۱۹:۳۰ لغایت ۲۴  پذیرای بیش از ده هیئت عزاداری است و مردم می توانند به صورت زنده از شبکه تابان نظاره گر عزاداری ها باشند.

فقیه زاده افزود:
هیئت‌های عزاداری در این حسینه به سینه زنی و مدیحه سرایی در وصف سرور و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می پردازند.

وی به برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کردو افزود: صبح تاسوعا ۲۵ هیئت مذهبی از مناطق مختلف استان در مسجد روضه محمدیه گرد هم می آیند و به سوگواری می پردازند همچنین در ظهر عاشورا مراسم نخل برداری  در حسینیه امیر چخماق انجام خواهد شد.

فقیه زاده در پایان از شاعران، مداحان، و جوانان هیئتی تشکر نمود و تصریح کرد: اشعار و مرثیه‌هایی که توسط شاعران و مداحان سروده می شود باید محتوی  رفتار، منش و اهداف قیام امام حسین (ع) باشد و جوانان هیئتی نیز باید رفتاری امام حسین پسند داشته باشد.

انتهای پیام/ غ

حسینیه مریم آباد یزد میزبان هیئت‌های عزاداری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.