۱۴۰۰ لرستانی امسال به حج تمتع مشرف شدند

مدیرحج و زیارت لرستان گفت: یکهزار و ۴۰۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان استان امسال با اعزام به سرزمین وحی، مناسک حج تمتع را به جا آوردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد خسروی، مدیرحج و زیارت لرستان گفت: هیچگونه مشکلی برای زائران استان در مکه و مدینه رخ نداد و آخرین کاروان حجاج نیز امروز به کشور باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده بر مبنای حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی، تمامی شرایط برای این سفر معنوی مطلوب بوده و زائران لرستانی نیز در صحت و سلامت کامل به کشور بازگشته اند.

مدیر حج و زیارت لرستان با بیان اینکه اخرین اعزام کاروان حج تمتع لرستان به سرزمین وحی سال ۹۴ بوده بیان کرد: در آن زمان ۸۲۰ زائر اعزام شد که سهمیه استان در سالجاری نسبت به گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

خسروی اضافه کرد: با توجه به حجم تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص ایجاد پرواز حج در خرم آباد، ابن امر به یک مطالبه عمومی زائران و خانواده آن‌ها تبدیل شده که در مراجعات آنان به سازمان حج و زیارت، مکرر عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر عمره گذار و یکهزار و ۴۰۰ نفر زائر تمتع از لرستان عازم سرزمین وحی می‌شوند که مراجعه ان‌ها به تهران، مشکلات و مخاطراتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

مدیر حج و زیارت لرستان گفت: بسیاری از حجاج باید از شهر‌های اطراف خرم آباد تا تهران با اتوبوس سفر کنند که با توجه شرایط جاده ای، مدت زمان دست کم ۹ ساعت سفرعلاوه برهزینه بر بودن خستگی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/د

۱۴۰۰ لرستانی امسال به حج تمتع مشرف شدند

برچسب ها: مکه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.