نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی بین‌المللی گندم و ذرت مکزیک گفت: در حال حاضر افزایش تولیدات کشاورزی به ویژه گندم با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها مبنای کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ماهش کمار کاتالا ، نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی بین‌المللی گندم و ذرت مکزیک گفت: شرایط آب وهوایی در استان اردبیل توانسته بخش کشاورزی استان را به شرایط مناسبی برساند که باید با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها بتوانیم توسعه محصولات کشاورزی را در منطقه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر افزایش تولیدات کشاورزی به ویژه گندم با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها مبنای کار قرار دارد و با توجه به این که اهداف تحقیقاتی که در استان اردبیل دنبال می‌شود می‌تواند به نفع توسعه اقتصادی استان باشد که این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاتالا تصریح کرد: معرفی ارقام گندم و جو با بهره‌گیری از آخرین دانش و تکنولوژی مبنای کار قرار گرفته و هدف ما بالا بردن سطح تولید و افزایش بهره‌وری است و تلاش بر این است که بتوانیم از تخلیه ذخایر رطوبی خاک در استان جلوگیری به عمل آوریم که این مسئله در حال حاضر افزایش میزان درآمد سالانه کشاورزان گندمکار مبنای کار است.

وی اظهار کرد: پیشبرد اهداف تیم تحقیقاتی می‌تواند ما را در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات استراتژیک گندم در منطقه رهنمون شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.